Bakstenen-update

Laat ik eens een echte update doen, het vorige postje was vooral om mezelf wat moed in te spreken. Het zal niet meteen mijn goesting zijn, ...

Laat ik eens een echte update doen, het vorige postje was vooral om mezelf wat moed in te spreken. Het zal niet meteen mijn goesting zijn, maar het meest haalbare.

Maar het was een drukke week op de werf. Drie dagen lang werden er allerlei leidingen voor elektriciteit gelegd. Ik ging woensdagnamiddag eens een kijkje nemen, zo tussen twee nota's door en ik kon alleen maar zeggen dat het goed was. Ik moest nog rap een knoop doorhakken en ja, de stopcontacten in de keuken zaten goed. Ik veronderstel dat je die dingen achteraf ook nog wel kunt verplaatsen, binnen een paar jaar ofzo.

En donderdagavond werden onverbiddelijk mijn vingernagels geknipt, want vrijdag was er een levering van osb- en gyprocplaten. Op de stoep en met betaling bij levering, een mens zou denken dat bankcheques geen bestaansreden meer hebben, maar wie verbouwt weet wel beter. Maar kijk, ook allemaal geregeld. Wat zo leuk is, was dat ik niet hoefde te bellen naar de winkel, zo kon ik niet met mijn mond vol tanden staan als ze iets vroegen. Gewoon mailtje op vrijdagavond, en op zaterdagochtend al een offerte in de mailbox, terwijl andere bouwstoffenleveranciers nog in bouwverlof waren. Toen ik de werf binnenkwam was de elektricien aan het werk, door ziekte van een collega was er nog een dag bijgekomen en het was best grappig om op een stoeltje hem bezig te zien. Tot er gescheven werd. De levering was net iets minder stipt dan het mailverkeer, maar vooral wie had ook al weer zo stoer gedacht dat ze rap die 70 platen eens ging binnensteken?



Zaterdagochtend was het dan zo vroeg. Ontieglijk vroeg, ook al naar goede gewoonte. En nu heb ik iets wat op een muur trekt. In een osb-kleedje, een beetje zoals de inkom van het NTGent geweest is. Ik vind het wel iets hebben en misschien wordt dat wel iets voor de traphal. Nog een weekend om er gyproc tegen te zwieren, niet meteen want eerst moet er nog wat afgebroken worden. Maar dat wordt plamuren, ik kijk er al naar uit. Herinner mij daar aub even aan als ik klaag op mijn facebook.

You Might Also Like

0 reacties