Moet er nog licht zijn in deze donkere dagen?

i. weet niet waar ze het over heeft. Krasse woorden ja, maar sinds de week voor sinterklaas, jawel voor sinterklaas is dit het zicht in mij...

i. weet niet waar ze het over heeft. Krasse woorden ja, maar sinds de week voor sinterklaas, jawel voor sinterklaas is dit het zicht in mijn straat in de verkavelde fermettendroom. Ik snap wel hoe het begint, zo met een kerstboom die je in je voortuin zet om het volgende jaar weer binnen te pakken, maar na een paar jaren zijn die te groot en blijft die buiten staan. Maar dat is ook wel wat zielig, dus komen er lichtjes in. En ze hebben er zo al een zestal van een aantal winters, zeg maar. En ja, de foto is niet van de beste kwaliteit, het was koud en het is met mijn gsm snel vastgelegd.



Toen mijn ma me afzette kon ze met moeite een kreet van verontwaardiging onderdrukken. Mijn pa reageerde laconiek: "ja, er zijn er weer meer dan vorig jaar." En elke dag vanaf 16u tot 10u staat alles in lichterlaaie. De buren aan de overkant houden hun rolluiken angstvallig dicht. Het tweede huis doet wel mee, iets bescheidener en smaakvoller in één kleur. En hij heeft tot na sinterklaas gewacht. Wat ik wel nog mis is een verlichte slede van de kerstman met twee rendieren voor, wat denken jullie? Zou hij dat volgend jaar aanschaffen?

You Might Also Like

1 reacties

  1. Hier twee straten verder ook zoiets maar dan bij een rijwoning. :-)

    BeantwoordenVerwijderen