Naar de kapper

"Ben je naar de kapper geweest?" Het is een vraag die ik tegenwoordig wel vaker krijg en nee, ik ben niet naar de kapper geweest. ...

"Ben je naar de kapper geweest?" Het is een vraag die ik tegenwoordig wel vaker krijg en nee, ik ben niet naar de kapper geweest. Niet sinds ergens begin juni, toen het me zo tegen stak dat het direct, meteen moest. Gelukkig is mijn kapper een schat en begreep hij het volledig. Het model was er uit en als ik het nog moest laten groeien zou ik het niet lang meer vol houden. "En je vriend ziet het niet graag zo kort he..." Ik keek even verbaasd, want echt waar, ik kom er hoop en al twee-drie keer op een jaar over de vloer en toch wist hij dat nog. Zelf had hij ook voor een andere look gekozen, ook lang deze keer. Ik kreeg er meteen de voorspellingen bij, nog twee-drie maanden zou hij het moeten uitzweten en dan kon er iets mee gedaan worden. Hij verzekerde me dat het bij mij ook zo iets zou worden, twee-drie maanden gewoon volhouden. Ik haalde mijn schouders op, geduld is niet altijd mijn beste kant, en het is niet de eerste keer dat ik van een kort kopje naar wat langer ga. Ik herinner me vooral de frustratie van wanneer het nog te kort is. "Maar je kan ook altijd vroeger terug komen", voegde hij er samenzweerderig aan toe. Ik lachte.

En nu denkt iedereen dat ik naar de kapper ben geweest, gewoon omdat het begint te krullen en mijn kapper daar al op voorzien was. Hij is een schat, of heb ik dat al gezegd...

You Might Also Like

0 reacties