Bezeten van mij

Toen ik nog snel een boek uit de kast ongelezen boeken koos voor we vertrokken naar Schotland, dacht ik "iets in het Nederlands, niet t...

Toen ik nog snel een boek uit de kast ongelezen boeken koos voor we vertrokken naar Schotland, dacht ik "iets in het Nederlands, niet te moeilijk, niet te spannend". En het boek voldeed aan die verwachtingen. "Bezeten van mij" is een eerder middelmatige Nicci French. Het schrijverspaar is er deze keer maar matig in geslaagd om mij elke avond gretig naar het "vakantieboek" te doen teruggrijpen. Nochtans had het verhaal wel een aantal intrigerende lijnen. Zo heeft Alice Loudon eigenlijk alles om gelukkig te zijn: een prettig lief, een leuke job, toffe vrienden,...en dan komt ze Adam tegen, zomaar midden op straat. Hij zegt niks, staart haar aan en zij is verloren. Klinkt nogal absurd, maar de schrijvers geraken er wel mee weg. Je voelt de onweerstaanbare aantrekkingskracht tussen die twee en je zou al gaan hopen op een happy end. Maar zo zit het natuurlijk niet in elkaar, Adam is niet enkel obsessief maar ook gevaarlijk. En daar konden ze mij maar matig overtuigen, het kantelmoment was me net iets te dramatisch, net iets te groot om nog geloofwaardig te zijn. Al voelde ik wel met haar mee, ook het gedrag van Alice stoorde me bij momenten. Maar al bij al is het boek vlot er door gegaan, want op de terugreis moest ik al mijn nieuwe voorraad boeken aanspreken, en dit zonder elke avond tot een gat in de nacht te lezen. Maar niet meteen een aanrader, daarvoor hebben Nicci & French al beter werk afgeleverd.

You Might Also Like

0 reacties