Oefening in kleuren

Ik kreeg de Nederlandse versie Yarn Palette van Claire Montgomerie cadeau, al een eeuwigheid geleden. Een van de tips is om een moodbord a...

Ik kreeg de Nederlandse versie Yarn Palette van Claire Montgomerie cadeau, al een eeuwigheid geleden. Een van de tips is om een moodbord aan te leggen. Een redelijk klassieke manier om je eigen smaken en kleuren te leren kennen, ik moest het ook ooit doen voor de keuze van verf. De truck is niet om kleuren samen te doen passen, maar wel om een bepaalde stemming op te roepen. Nadien kies je kleuren die bij jou dezelfde stemming oproepen, en eigenlijk kunnen dat compleet andere kleuren zijn. In Normandië nam ik tijdens ons weekje verlof in mei. Vakantie is zowat de rode draad, denk ik. Enerzijds de felle kleuren van de koolrabi, maar ook de kleine, fragiele bloemetjes in de weide. Misschien moet er ook nog een foto van boterbloemen bij.




You Might Also Like

0 reacties