Vlaanderen Vakantieland

Dit weekend waren we er van onderen gemuist. Het weerbericht beloofde niet zo veel goed, tenzij in het westen van het land en hadden wij eve...

Dit weekend waren we er van onderen gemuist. Het weerbericht beloofde niet zo veel goed, tenzij in het westen van het land en hadden wij even geluk zeg: Brugge blijkt in het westen van het land te liggen. Ja, het is een vreemde bestemming voor een ex-West-Vlaamse, maar ik had nog een verjaardagscadeautje voor mijn lief nodig en op vrijdag gingen we naar een optreden, op zondag wou ik naar de invasie. Allemaal in Brugge. Ik vond een leuke b&b, al hoorde ik achteraf dat hij zo zijn twijfels heeft bij het concept. In elk geval hij is ondertussen overtuigd want we werden er goed verwend met een uitgebreid ontbijt. En toeval of niet, vlak bij een paar wolwinkels, al moet je dat laatste meteen relativeren. Hij voelde zich niet zo lekker op zaterdag dus kon ik op het gemak een uurtje rondlopen. Ideaal om bij Quartier Bricolé eens een kijkje te gaan nemen (en die wolwinkels). Daarna gingen we samen naar de markt en wat winkelen. We kochten een nieuw tafelkleed, koffiebonen, huisduiven als we blijkbaar zijn geworden en cd’s, want die vind je in Gent niet meer. De fnac in Brugge is in elk geval een stuk gezelliger, en we troffen er één van de verkopers van de vroegere bilbo in Gent aan om ons gelijk te bewijzen. Ik weet niet hoeveel keer ik al naar Brugge ben gaan winkelen, de laatste keer was ik wat ontgoocheld, vele winkels waren verdwenen en wat in de plaats was gekomen, sprak me minder aan. Dit keer was ik wel aangenaam enthousiast: veel nieuwe winkels zoals Vila in de Steenstraat.
Onder een stralend zonnetje maar met een venijnige wind kuierden we verder, bezoekje aan het begijnhof, een zakje florentinnes, een paar strips bij de Striep en koffie bij café da noi. Daarna ging hij nog wat rusten. De bon voor een restaurantbezoek bleef veiligheidshalve in de koffer. De hagel dreef ons uiteindelijk naar de Irish Pub en hij keek toe terwijl ik mijn burger verorberde. Later zijn we op de kamer een film gaan zien, Music & lyrics, ik was de video vergeten programmeren en zo kon ik toch nog genieten van Hugh Grant.

Zondag was ik zelf niet 100%, maar we hebben toch wat gewandeld vooraleer we ons in de menigte op de invasie gewaagd hebben. Het was een ware overrompeling, maar daar vertel ik nog wel eens over. Al bij al een geslaagd weekend, zo even toerist in eigen land, zelfs dichtbij, maar eens tijd hebben om rond te kijken.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Klinkt als een geslaagd weekend, ook al was de wederhelft blijkbaar wat ziekjes?
    En b&b's zijn super he, probeer ook altijd daar te verblijven ipv in een gewoon hotel. Heb alleen de indruk dat ze hier in België niet goedkoop zijn?

    BeantwoordenVerwijderen