Een roos voor mijn muts of een muts voor de roos?

For English, scroll down Het blijft koud en met mijn korte kopje is een muts dan niet meer dan een noodzaak. Ik had nog twee bollen over v...

For English, scroll down

Het blijft koud en met mijn korte kopje is een muts dan niet meer dan een noodzaak. Ik had nog twee bollen over van mijn winter cowl en de keuze was dan ook rap gemaakt. Even over en weer naar West-Vlaanderen met de trein (zelfs de sneltrein) en ik had een nieuwe muts. Voor de bloem ging ik deze keer te rade bij 100 bloemen om te haken en te breien van Lesley Stanfield, altijd een streling voor het oog en te koop voor minder dan 8 euro bij De Sleghte en die andere winkel met goedkope boeken waarvan de naam mij ontsnapt. Het werd een grote roos en zo is de wol volledig op. Mijn lief vond het alvast "grappig". Dus is de vraag is het nu een roos voor mijn muts of een muts voor de roos?



It is still freezingly cold and with my short hair, I could use another hat. I still had two skeins from the cowl I made earlier, so the choice was quickly made. Even a fast trip by train was enough to give me a new matching hat. For the flower I used 100-Flowers-to-Knit-and-Crochet from Lesley Stanfield. I have the more expensive version from Book depository, but for less than 8 euro you could find it in Dutch in some book stores. I chose the flared rose, a bit on the big side but there was no more yarn left and that's the way I like it. My boyfriend thought it was "funny", so the question remains: is it a rose for my hat or a hat for the rose?

Op Ravelry werd trouwens een nieuwe groep opgericht: Hakende ravelers opgericht door Ballee, speciaal in het Nederlands. Dus Zita, San, Lilith, en alle anderen.

You Might Also Like

5 reacties

  1. ik heb me ook aangemeld. Haken doe ik wel graag, maar ik ken geen enkele Engelse haakterm...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry, dat was nogal kortaf. De laatste weken had ik problemen om commentaren te posten op blogspot, dus heb ik nu niet de moeite gedaan om een volledige zin te schrijven (oh, de moeite!) die dan toch niet ging verschijnen.

    Mooie muts op je roos, inderdaad ;) Heeft iets van Princes Leia, daar moet je lief maar aan denken als hij ze grappig vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb mij ineens aangemeld. :-)

    Merci voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Redhead Samurai, geen probleem, het was inderdaad die winkel die ik zocht. Welkom terug :)

    BeantwoordenVerwijderen