Could it be magic?

En op één van die zoektochten ben ik al verschillende ontwerpen van Kate Davies tegengekomen. Ik heb het patroon van de trui met poppetjes...

En op één van die zoektochten ben ik al verschillende ontwerpen van Kate Davies tegengekomen. Ik heb het patroon van de trui met poppetjes gekocht, alleen vond ik niet meteen de geschikte wol. Het kleurbreien zal dus voorlopig nog even beperkt zijn tot de les. Maar ook haar uiltjes spreken me enorm aan. Ik vond het verhaal erachter wel leuk en de galerij met een trui in zowat ieder kleur is echt wel inspirerend. Ysolda maakte er een speldje van, maar daarvoor zijn mijn haren iets te kort. Alleen bleef er het probleem van de passende wol. Ravelry was niet meteen een grote hulp, tot mijn oog op een zielig lapje viel. Het stond al een tijdje op de naalden, eens om naar een bijeenkomst te gaan en iets simpel te hebben, maar het is niet echt mijn kleur en ook niet meteen inspirerend. Gelukkig kon ik direct meten, en weet je! De stekenverhouding is perfect! Het enige waar ik mee zou kunnen zitten is dat ik niet genoeg wol heb, maar dan kan ik de mouwen nog altijd wat korter houden, denk ik zo. Laten we er gewoon aan beginnen...



And on one of those searches I discovered different designs from Kate Davies. I bought the pattern for the sweater with paper dolls, but I didn't have the matching yarn. So this colour knitting stays in class for the moment. But her owls were also saying my name. I liked the story of the knitting and the parliament with a sweater in almost every colour is impressive. Ysolda made an accesory but my hair is too short to be wearing it like that. Ravelry wasn't a big help this time to find the matching yarn, until my eyes fell on a sad little piece of knitted fabric. It was on needles for quite some time, simply to have something simple but I wasn't quite convinced about the colour and maybe it would turn out to be another plain sweater. Luckily I could immediately measure gauge, and you know what! It matches perfectly! The only problem might be to have enough yarn, but if that's the case I imagine I could always shorten the sleeves. So let's cast on...

You Might Also Like

0 reacties