B&B update

Lang geleden dat ik die afkorting nog bovengehaald heb. Ik ben volop aan het breien, als de kat van huis is, zeg maar. Gisteren viel mijn af...

Lang geleden dat ik die afkorting nog bovengehaald heb. Ik ben volop aan het breien, als de kat van huis is, zeg maar. Gisteren viel mijn afspraak om naar de openluchtcinema te gaan in het water, maar niet getreurd: een dvd'ke (Flickering lights van Anders Thomas Jensen, je weet wel van Adam's apples), wat afhaalsushi en ik was klaar voor een breimarathon. Eerste vaststelling er was nog meer te doen dan ik dacht. Na de C komt natuurlijk een D en ook een E, dus reken maar een 8 rijen extra. Maar ik had tijd en het is gelukt. Zo ergens kort voor middernacht was het breien afgelopen. Alleen het afzetten was er te veel aan, een stukje maar 465 steken (zegt het patroon, ik heb ze niet geteld) zet je niet in één twee drie af, bovendien heeft Ysolda een specifieke techniek bedacht. Ik weet in elk geval wat gedaan vandaag. Ik ga ook naar mijn ouders in West-Vlaanderen, mijn wol van vorige week ophalen en bij Bergère de France (ja, ik weet er is ook een winkel in Gent, maar ik ga liever in Izegem). En morgen ga ik naar de zee! Ik wou al zo lang eens naar de breigroep in Oostende en ik heb maar meteen een kaartje voor de nieuwe Vandekeybus bij TAZ gekocht. En maandag hebben we afgesproken met de klas. Veel breien, misschien niet ideaal om het andere project af te werken, maar hopelijk schiet het ook wat op. Of begin ik iets nieuws?


Knitting update: I'm at knitting speed like you wouldn't believe it, hubby being abroad. Yesterday I had plans to go out with a friend, when she rang she couldn't make it, my evening turned into a knitting marathon: dvd (Flickering lights from Anders Thomas Jensen, maybe you've heard from Adam's apples), some take away sushi and a lot of lame films on regular television. I had been to optimistic last time. After C there is D and E, so that were an extra 8 rows. But the night was young and somewhere before midnight the knitting was done. Soon after midnight I had to give up on the casting off, though, I was too tired. Ysolda has a specific cast off and 465 stitches (at least that is what the pattern says, I didn't count) takes some time. That's something to do for today, I'm also visiting my parents (going for the yarn I bought last week) and buying some specific yarn at Bergère de France (there is one in my home town but I prefer the other one). It'll give me something to take to the knitting session at the seaside, though I won't have had time to block my Ishbel. I have bought a ticket for a dance performance in the evening with the festival. On Monday we have a little gathering of our knitting class. A lot of knitting, maybe not good to finish the other project, but I could always start something new?

You Might Also Like

0 reacties