Phannie

For English, scoll down Al meer dan twee weken heb ik nauwelijks een breinaald aangeraakt. Mijn vingers doen pijn van het verbouwen, en zij ...

For English, scoll down

Al meer dan twee weken heb ik nauwelijks een breinaald aangeraakt. Mijn vingers doen pijn van het verbouwen, en zij niet alleen. Ik krijg nog moeilijk een deur of een fles open. Echt waar, ik ben een mietje. Gisteren kon ik het niet laten en wou ik toch iets meenemen naar Gent Jazz. Ik loop daar rond met een perspas voor Gentblogt en dan moeten er wel eens gaatjes opgevuld worden. Alleen moet je daar natuurlijk ook realistisch in zijn. Ik nam dus een haakpen en een bol wol mee voor een nieuw projectje. Phannie ligt hier al een tijdje uitgeprint en dit leek een mooie gelegenheid. Ik sloeg de proeflap en het volledig doorlezen van het patroon over en installeerde me bij Joe Jackson in een rustig hoekje. Begrijp me niet verkeerd, de muziek was schitterend maar mijn voeten hadden nood aan wat rust en ik vond hem er ook wat zwakjes uitzien. Zijn stem bewees echter het tegendeel.



It's been more than two weeks since I've touched knitting needles. My fingers itch and ache because of the renovating, as well as other body parts. It's hard to open a door or a bottle. Really, I'm such a sissy. Yesterday I just had to take something with me to Gent Jazz. I volonteer as a reporter for Gentblogt, our city blog (in Dutch but beautiful pictures) and sometimes I have some time in between the concerts. Only you have to be realistic. So I took a crochet pen and a skein of yarn for a new project. Phannie is tempting me since I've got her in my mailbox. I skipped the verification of the gauge and I didn't read the pattern through. During Joe Jackson I found myself a nice quiet corner at the back of the tent. Don't get me wrong, the music was great, but my feet needed rest and I thought Joe Jackson looked kinda weak. His voice prooved me otherwise.




Natuurlijk werd mijn slordigheid bestraft. De muts heeft het formaat van een kleine pop en ik denk of beter nee, ik ben zeker dat ik één van de instructies verkeerd begrepen heb. Mijn front post double crochet zag er maar gewoontjes uit. Youtube is once again on my side:

Of course, I was punished for my nonchalance. The beret has the size of a small doll's head. I was also convinced there was something wrong with my front post double crochet and once again, Youtube was on my side:

You Might Also Like

0 reacties