Opruimen is niet zomaar dingen verplaatsen

"Ik wist niet dat jij zo'n mooie pottenlikker had." Het is eens iets anders als begroeting. "Het is een halve pottenlikke...


"Ik wist niet dat jij zo'n mooie pottenlikker had."
Het is eens iets anders als begroeting. "Het is een halve pottenlikker en hij komt van de Hema, maar misschien mag hij in het rekje tussen de brabantia-trutten?" Dat laatste zei ik heel stilletjes. Twee huishoudens samensmijten, het is een mooie uitdaging. Zeker als die dan ook nog alle twee goed voorzien zijn...



De eerste fase was er al bij mij thuis. Bij het inpakken werd al een eerste sortering doorgevoerd: afval, houden en rommelmarkt. Bij het uitpakken bleek dit nog eens nodig, maar moest zijn gerief er ook aan geloven. Willen of niet, we hebben gewoon niet genoeg plaats. En er kwam nog een vierde categorie bij: zal stof staan vergaren op de zolder. Mijn lief kan niks wegdoen, een tasje met een barstje, een potje met een brokje af, een eenzaam glas,... Alle tassen die niet onder de expressomachine passen vielen er onherroepelijk uit, tot groot protest. Bleven nog over: veel te veel tassen. Gelukkig kwam hij tot inzicht en dus deden we rap een spelletje: houden of niet? Lelijke tasjes van goed formaat van hem of leuke gele tassen zonder brokjes af van mij? De mijne hebben het gehaald, maar dan kwam de vraag: rommelmarkt of zolder? En ja hoor, in september kan u ze aantreffen op de rommelmarkt.

Zelf had ik het vooral lastig met de boeken, maar ik heb er toch een stapel uitgehaald waarvan een deel werd weggegeven en een deel naar de rommelmarkt verhuisd. Wat overblijft, steek ik wel bij Oxfam binnen.

You Might Also Like

0 reacties