Het spook van het patroon

For English, scroll down Ik word al weken achtervolgd door een patroon dat ik wil breien. Maar ik heb genoeg op de naalden staan, dus moet h...

For English, scroll down

Ik word al weken achtervolgd door een patroon dat ik wil breien. Maar ik heb genoeg op de naalden staan, dus moet het wachten. Ik dacht ook te weten in welke wol ik het zou breien, ik had er nog genoeg in voorraad. En toen, ging het mis, die zaterdag in de Veritas in Kortrijk. Andere wol en schoon dat dat ging worden. Zelfde kleur wel. Ik kocht acht bollen en dacht dat dat wel voldoende zou zijn. Bij het ingeven in Ravelry bleek er "weinig" (110m) op de bollen te zitten. Alvast te weinig voor het patroon dat ik wou doen. Ik overliep de opties, dacht er zelfs aan om de Veritas in Kortrijk te bellen om er opzij te laten liggen, of zelfs direct naar Kortrijk te gaan. Gelukkig was het zondag en aangezien ik toch aan het zoeken was op Ravelry kon ik nog best even verder doen. Weinig mensen hebben het patroon al gebreid, laat staan afgewerkt. En eigenlijk is er weinig positiefs te lezen: moeilijk, lastig,...
Anderzijds zijn de Berroco patronen niet zo populair, ook al zijn ze gratis. De wol is niet zo goedkoop en enkel online te krijgen in een beperkt aantal Europese winkels, tenzij ik een dagje ga shoppen naar Londen ofzo.

I'm haunted by a pattern I want to knit, but I have enough on the needles so it has to wait. I thought I know which yarn from my stash I was going to use. But then I entered the sales on Saturday. I found some lovely yarn that I wanted to use. The same colour though. I bought 8 skeins thinking it would be enough. When I entered the yarn on Ravelry I noted that there was not that much yardage (110m) per skein. Not enough for the project I had in mind anyway. I thought about the options, even thought about phoning the shop or going directly back, but it was Sunday. So I had to be creative. I continued looking in Ravelry. Not that much knitters have done this project, still few have even finished it. And they were not very positive: hard, difficult,... On the other hand, the patterns of Berroco are not that popular on Ravelry, even if they are free.



Om toch enigszins tegemoet te komen aan mijn nieuwsgierigheid besloot ik het patroontje al even te breien in de nieuwe wol. Viel dat even tegen... Ik besloot om een naald 5 te nemen, ook al vroeg de wol voor 6, het patroon hield het op 4. De draad is niet overal even dik en het breit nogal stroef. Met een 6 zou het ongetwijfeld beter gaan. De moed zonk in mijn schoenen, weeral wol waar ik niet weet wat mee aangevangen. En toen kwam het idee om het boek dat ik voor mijn vakantie kocht eens boven te halen: Weekend knitting van Melanie Falick. Ik wou de cache coeur van Véronik Avery doen met de wol uit Madrid, maar ik weet niet hoeveel meters katoen er op zit. Het patroon vermeldt het ook niet maar eens zoeken op Ravelry gaf me al snel een antwoord. Met de zwarte wol kom ik gemakkelijk toe, en voilà: een nieuwe match. Na Ishbel komt dit op de naalden. Misschien een beetje te laat voor de zomer, maar ik denk dat we een mooie lange nazomer tegemoet gaan...

To satisfy my curiosity I already tried the pattern. Bad luck... I tried a needle 5, even though the yarn asks for a 6 and the pattern for a 4. The thread is not even and it knits kinda hard. Oh no, another yarn added to my stash without a project in mind... But then the book Weekend knitting of Melanie Falick came to my mind. I have bought it before my holidays and I wanted to knit the cache coeur of Véronik Avery with the coton from Madrid. Small problem, I don't know how much yardage is on the skeins. The pattern doesn't say so either, but a quick look on Ravelry told me. The amount of black yarn would be perfect, Et voilà: a new match. After I finish Ishbel this comes on the needles. Maybe a little late for summer, but I believe we'll have a long Indian summer

You Might Also Like

0 reacties