politiek en internet

Weet je, er wordt langs alle kanten beweerd dat de verkiezingscampagnes via internet gevoerd zullen worden. Wel, ik daag je uit, ga eens op ...

Weet je, er wordt langs alle kanten beweerd dat de verkiezingscampagnes via internet gevoerd zullen worden. Wel, ik daag je uit, ga eens op zoek naar de lijsten voor de verkiezingen van 7 juni van de partijen.

Laten we het simpel houden: in google: verkiezingen, lijsten, oost-vlaanderen

Bij Groen! kom ik via verschillende links op de lijst terecht met verdere links naar de persoonlijke sites of blogs van de kandidaten. Heel duidelijk. Bij SP.A kom ik niet verder dan wat artikels over Freya en Termont en hoe ze Gent in het Vlaams Parlement willen krijgen. Weet je, ik lig daar niet van wakker, erger nog het irriteert mij mateloos. Dossiers zouden op hun inhoud moeten beoordeeld worden, is er behoefte aan een dergelijk project, zal het belastingsgeld goed besteed worden, kan het goedkoper,...? En niet is de politicus die het voorstel formuleert van de meerderheid of oppositie of van die of die stad. Enfin, ik dwaal af. Grappig al een link met de resultaten. En ook VB levert met die zoekterm een rechtstreekse link op. Zonder lijsten als zoekterm komt PVDA ook al in het vizier. Maar waar vind ik de lijst voor SP.A? Een kwaliteitskrant? Na de test van Bruno had ik me de moeite kunnen besparen. Dan maar rechtstreeks naar de site van de partij? Goed geprobeerd... Ze hebben een speciale site (tuurlijk wie kijkt er nu op de site van de partij?) met een slideshow van alle kandidaten en een pdf, geen praktisch overzicht met links naar de sites van de kandidaten. Of ben ik nu conservatief dat ik dat eigenlijk wel op prijs zou stellen? Misschien moet ik toch maar naar de markt gaan...

You Might Also Like

0 reacties