Het jaarlijkse ritueel

Ik loop door het nieuwe seizoen van Vooruit, kruis hier en daar een naam aan, een voorstelling, een acteur,... en ik trek strepen. Carrément...

Ik loop door het nieuwe seizoen van Vooruit, kruis hier en daar een naam aan, een voorstelling, een acteur,... en ik trek strepen. CarrĂ©ment. Dan kijk ik hoe de abonnementen zijn samengesteld. Hmmm.... En ondertussen lees ik de verwijzingen, ze was hier eerder met I have no thoughts and this is one of them. Dat zegt mij iets, ik heb het gezien, maar vond ik het goed. En kijk, ik vind het bij Gentblogt, in een genuanceerde vorm, naar het schijnt mijn stijl. En Mette Edvardsen is niet de Mette van de trampoline. En Josie vond het eerdere werk van Philippe Quesne "een verademing, een avond van kleine grootste dingen, van een zeer genietbare naĂ¯eviteit". En natuurlijk moet ik Nature Theater of Oklahoma opnieuw aan het werk zien. En dan die van Chuck Norris, ik word trouwens geciteerd in het programmaboek. En wat doen we met Jan Fabre? Direct voor de drie monologen of toch maar eentje? De voorstelling van Tim Etchells zag ik eerder in Campo en is inderdaad een aanrader. En terwijl ik toch bezig ben: begin juli in Campo komt het Union Suspecte festival terug met ondermeer Borderline, een aanrader. Maar terug naar de vooruit...

Vorig jaar werd het een vrij abonnement of een Vooruitkaart, ik weet het niet goed meer. Sowieso krijg je er een podiumhopper bij, 5 euro korting bij een ander Gents huis. Dit jaar ga ik me laten verleiden door een abonnement, nummer 3 aangevuld met een hoop vrije voorstellingen die ik nu met korting kan bijbestellen (spijtig genoeg kan dat niet meer in de loop van het jaar, maar vaak zijn dan ook al geen plaatsen meer beschikbaar toch niet voor de bekendere stukken). Het kan toch niet dat ik de voorstelling van Les Ballets C de la B mis of toch maar Rosas dit jaar? Of Alain Platel? Of toch een dansabonnement? Of dat ik de nieuwe Sierens moet missen? Met Altijd Prijs kon hij me wel raken, dus misschien nog eens proberen? Het wordt nog een beetje zoeken, ik kan toch moeilijk elke week afzakken naar Vooruit of meerdere dagen op een rij? En zo is mijn agenda voor het najaar en volgend jaar al weer ingevuld. Het blijft wikken en wegen, welke dag? Ik pik ook graag een muziekvoorstelling mee en deze worden pas in de loop van het seizoen ingevuld. Het is wel eens zuchten als mijn voorstelling samenvalt met iets anders, gelukkig kan ik vaak mijn tickets inwisselen tegen een andere datum. Maar soms kan het echt niet anders. En toegegeven, ik heb het me nog niet beklaagd.

You Might Also Like

2 reacties

  1. een culturele omnivoor...Ik wou dat ik de discipline had om nu al te beslissen wat ik in het najaar ga doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idd een jaarlijks ritueel... Heb de indruk dat het aanbod weer de moeite is, altijd een heel werk om door de dikke brochure te worstelen en dan te moeten kiezen tussen al dat moois!

    BeantwoordenVerwijderen