100% Stockholm

Het was niet moeilijk om weg te zijn van de stad. Ik heb sowieso een zwak voor Scandinaviƫ en de stad liet zich van zijn beste kant zien. 55...

Het was niet moeilijk om weg te zijn van de stad. Ik heb sowieso een zwak voor ScandinaviĆ« en de stad liet zich van zijn beste kant zien. 55% kans op regen, maar ik heb geen druppel gezien, een paar verloren sneeuwvlokken en voor de rest een blauwe hemel. Het was een flink stuk kouder dan Brussel, maar droog en stralend bij 6°. Ik was er niet meteen op voorzien met driekwart mouwen, de enige lange mouwen was de t-shirt die ik voor het congres wou dragen, dus dat was geen optie. Mijn jeans bleek een grote roestvlek te hebben op de binnenkant van mijn linkerbeen, de ketting van mijn reservefiets. Een minder leuke ontdekking op de luchthaven. Ach, ik zou er ook wel het hele weekend meegelopen hebben, maar ik kwam een jeansrokje tegen aan een deftige prijs en met een paar leggings van bij de h&m en kniekousen had ik mijn zondagse outfit. Ja, ik heb me een legging gekocht, twee zelfs omdat ze per twee verkocht werden. Zes graden over de middag was me iets te koud om het enkel op kniekousen te houden.
100% Stockholm is ook de naam van mijn gids. Ik kreeg er 100% Antwerpen gratis bij. Voor de liefhebbers. Het leek me de meest recente minigids in de Fnac, twee Ć  drie uur voor ik op het vliegtuig moest stappen. Het boekje is best ok. Ook al weet ik graag een paar dingen, zoals wanneer gaan de mensen eten en een handvol begrippen in het Zweeds. De stad wordt opgedeeld in zes wijken met elk een wandeling en adresjes om te shoppen, iets te knabbelen of uitgebreid te gaan eten. Ik heb mijn eigen route uitgestippeld en eigenlijk alles te voet gedaan. Eigenlijk had ook best een plan van de metro in het gidsje gezeten, dan had ik mijn arme voeten wat meer rust kunnen gunnen.

You Might Also Like

1 reacties

  1. ik ben er nog maar 3 maal geweest, maar Stockholm is absoluut 1 van mijn favoriete steden! 1 maal ben ik er wel 2 weken geweest (huisruil) - dus toen heb ik de stad heel grondig verkend...

    BeantwoordenVerwijderen