Wat is me dat toch?

Ik vond het mannenkoor in het West-Vlaams maar niks. Ja, ik weet het, het is geen evidente uitspraak van een Gentse met West-Vlaamse wortels...

Ik vond het mannenkoor in het West-Vlaams maar niks. Ja, ik weet het, het is geen evidente uitspraak van een Gentse met West-Vlaamse wortels. Maar ik snapte het niet, al die zinnen over verdriet, het zette een domper op het verhaal van die twee vrouwtjes en voor mij hoefde dat niet.

Verdriet is e meistje
da hroat wild worren
en wild dansen, dansen
e kleejn mank meijstje in 't sand


Trouwens, waarom West-Vlaams? Volgens mij klinkt het even poëtisch in het Nederlands. Niet iedereen is Flip Kowlier of het Zesde Metaal. Bij Hannelore Bedert heb ik iets meer twijfels, ze heeft een fantastische cd maar heeft dezelfde dubbelzinnige verhouding met West-Vlaams als ik. Ze houdt het niet consequent aan doorheen de cd.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ik weet dat het hier niet past maar ik zag de zin "even flow, thoughts are like butterflies" en ik dacht nu altijd dat het "arrive like butterflies" was ^^

    BeantwoordenVerwijderen