Trukken van de foor

For English, scroll down Mijn laatste vakantiedag en ook de dag voor de solden, maar de media hadden het al over fluistersolden, dus trok i...

For English, scroll down

Mijn laatste vakantiedag en ook de dag voor de solden, maar de media hadden het al over fluistersolden, dus trok ik naar het centrum. Ik had nog een tegoedbonnetje van bij de Phildar. Toen ik het blauwe vestje breide, had ik me wat misrekend en voor de zekerheid maar twee extra bollen bij gekocht. Uiteindelijk had ik er maar eentje nodig gehad. De overschot had ik ingewisseld en nu had ik twee maanden om er iets mee te doen. Die periode was bijna over en met de solden in zicht was het misschien wel de moment. Ik nam mijn voorbereidingen en noteerde hoeveel wol ik nodig had voor de modellen die ik nog wil maken. En ja, rationeel gezien had ik geen wol nodig en liggen er nog patronen te wachten, maar dat bonnetje moest wel op natuurlijk. En één bol is ook maar lastig om kwijt te raken. Half en half wist ik dat Kid Mohair mijn favoriet was, ik sta al maanden te kwijlen in de winkel, maar vond ze toch te duur. Toevallig is één van die modellen in Kid Mohair.



My last day of the winterholidays and the day before the official sales start. I just couldn't resist to peek in my local phildar shop. I was well prepared with the yarn I needed for some patterns I like and I still had a fee when I had exchanged a skein. The little blue sweater needed some extra yarn, but not two extra skeins. And I was lucky, I had found a pattern with my favourite yarn: kid mohair. The last months I'm looking at it and touching it but nevertheless a bit too expensive. So when I heard there were already sales on yarn I decided quickly. 50% reduction!

In de winkel stond nog maar weinig van solden aangeduid. De papieren zakken staan er wel al een kleine week klaar en dit weekend kan ik niet gaan. Dus trok ik mijn stoute schoenen aan. Ja, op de wol zijn er al solden, nog niet op de prêt-à-porter. Zonder twijfelen haalde ik 9 bollen Kid Mohair in dat mooie groen van op de foto uit de zak en gaf ze aan de kassa. 50% korting en nog eens dat bonnetje eraf. Het proeflapje voelt fantastisch, beter dan de wol zelf laat vermoeden. Hoog tijd om iets af te werken.



The gauge I tried feels even better than the yarn itself. Time to finish a project so I can start this one.

You Might Also Like

0 reacties