Slam

Nick Hornby is een auteur waar ik niet bij twijfel: meepakken die handel. Slam was dan ook weer een schot in de roos, niet zo goed als High ...


Nick Hornby is een auteur waar ik niet bij twijfel: meepakken die handel. Slam was dan ook weer een schot in de roos, niet zo goed als High fidelity, maar het leest als een trein. Nu pas toen ik op zoek ging naar een beeldje van de cover merk ik dat het eigenlijk een boek voor tieners is. Nick Hornby durft wel vaker maatschappelijke thema's in zijn boeken verwerken (zonder dat het storend wordt) en dit is er duidelijk één over tienerzwangerschappen. Sam is zelf het resultaat van een tienerzwangerschap en als er één ding is dat zijn moeder hem altijd voorgehouden heeft is het wel dat zestien geen goede leeftijd is om vader of moeder te worden. Maar wanneer hij Alicia ontmoet gaat het toch fout. Sam vertelt het verhaal op een heel eerlijke manier en zonder veel franjes. Soms twijfelt hij een beetje of hij dit of dit wel moet vertellen. Een verhaal moet natuurlijk een begin, een midden en een einde hebben en dus vertelt hij het maar zoals hij het voelt.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ik lees ook graag de tienerboeken van mijn dochter. En Nick Hornby is toppie ;-) Ik weet weer wat op mijn verlanglijstje gezet. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze vond ik wat tegenvallen, maar mijn ontdekking van 2008 heet Tony Parsons. Een aanrader als je van Hornby houdt

    BeantwoordenVerwijderen