Plan B (x2)

Ik hou niet van kerstcadeautjes, bij ons in de familie geven we zelfs geen cadeautjes met kerst. Ik weet niet goed waarom, christelijk feest...

Ik hou niet van kerstcadeautjes, bij ons in de familie geven we zelfs geen cadeautjes met kerst. Ik weet niet goed waarom, christelijk feest en commercie? Wel, met nieuwjaar. Maar bij de schoonfamilie staan die dingen wel op het programma, erger nog, ik moet mijn liefste een cadeautje geven voor de ogen van de schoonfamilie, niks sexy of stout, wel beoordeling door vier paar ogen. Mijn broer zorgt voor een cadeautje voor onze ouders omdat we daar gaan eten, vanavond. Mijn liefste is gaan shoppen voor zijn familie. Dus moet ik eigenlijk maar voor één cadeautje instaan. Dankzij Tessa weet ik al een hele tijd wat ik wil, alleen was het nog niet in de winkel te krijgen. Gisteren heb ik me dan naar de fnac in Brussel gewaagd, help, massahysterie. Voor ik begon te hyperventileren heb ik maar braaf een verkoper aangesproken. Huh, hoe spel je dat? Nee, niks gevonden. Dus tijd voor plan B, alleen is de tijd beperkt en moet ik nog werken. Plan B is dus een activiteit, geen bongobon, want daar hebben we er nog een stapeltje van liggen, van vorig jaar, jawel.

Op kerst komt iedereen hier eten en weeral is mijn liefste de held van de dag. Hij gaat koken, boodschappen doen. Gisteren smste ik de ingrediënten voor het voorgerecht die ik last minute op mij heb genomen. Daarstraks toen ik de koelkast opentrok ontdekte ik gerookte zalm en niet de zalmfilet die ik gevraagd had. Ik denk niet dat het een optie is om hem nog eens naar de winkel te sturen, na zijn avonturen van gisteren, dus ofwel wordt het met gerookte zalm ofwel trotseer ik zelf ergens in de loop van de dag de drukte.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Nu maakt ge mij curieus ze: eens het gegeven is, mag ik het dan weten?

    BeantwoordenVerwijderen