staatsgevaarlijk?

Ik verschoot me een bult toen ik het hoorde. De laatste keer dat iemand me staatsgevaarlijk noemde stond ik een spandoek te schilderen in st...

Ik verschoot me een bult toen ik het hoorde. De laatste keer dat iemand me staatsgevaarlijk noemde stond ik een spandoek te schilderen in studentenhuis De Brug. Of nee, ik liep vooraan in de betoging met datzelfde spandoek. Iemand had me op de flik undercover gewezen. En ik lachte en riep heel luid. Maar het was plezant.

Dus gisteren toen ik het hoorde was ik er niet goed van. Wat had ik gedaan? Ik had de trein genomen naar het werk,... gebreid... ik veronderstel dat je met die rondbreinaalden wel ninja-toeren kunt uithalen... de straat overgestoken en mijn boterham verdiend bij een overheidsdienst... niks gaan drinken met de collega's omdat mijn lief me vroeg thuis verwachtte... een optreden waar ik misschien later nog iets over ga schrijven....... of ook niet en dat? dat? Dàt is dus een staatsgevaarlijk persoon?

Volgens mij heeft minister De Crem gewoon schrik van mensen met een mening.

You Might Also Like

0 reacties