B&B: ajour

For Ravelry-users, scroll down for Engish Ik kreeg een stokske van Eigenwys maar ik ga er niks mee doen. Ik kreeg het eerder al maar ze hee...

For Ravelry-users, scroll down for Engish

Ik kreeg een stokske van Eigenwys maar ik ga er niks mee doen. Ik kreeg het eerder al maar ze heeft een leuke creatieve blog dus voel ik me wel "verplicht" haar te vermelden.

Ik had het goede voornemen om geen project meer te starten voor ik een ander afgewerkt had. Maar de workshop in het MIAT besliste daar anders over. Het klonk wel leuk: breng een foto mee van een leuke trui waarvan je het patroon niet hebt en we gaan die breien. Ik had geen foto wel een idee in mijn hoofd, het truitje dat ik in Praag had zien hangen en dat ik hier waarschijnlijk in de keten ook wel zou vinden. Ik was me al wat zorgen aan het maken omdat ik ook dat truitje tegen de tijd moest breien in die periode en ik dus waarschijnlijk niet veel zou opschieten. Maar ik hoefde niet te panikeren, het was niet de bedoeling dat we onze trui ging af hebben, wel dat we het patroon gingen uitgerekend hebben. De regel van drie kwam me serieus de strot uit, moet ik toegeven, maar het hielp wel om me zelfvertrouwen te geven voor een ander project (vertel ik later wel). En mag ik zeggen dat het meten van elkaars maten een uur dat je elkaar voor het eerst gezien hebt, een serieuze ijsbreker is. Wat een gedoe. Maar het moet gezegd, ik vond een mooie steek in haar stekenboek. Die bleek achteraf ook in mijn boek te staan en in plaats van alles meteen uit te rekenen ben ik er maar aan begonnen met wol die ik begin dit jaar besteld had. De laatste zaterdag kon ik haar nog wat vragen voor een ander patroon (hetzelfde als daarstraks) en werd het een rustig namiddagje breien. Ik koos een ajour patroon, wat we nu ook in de les aan het leren zijn.



I decided I wouldn't start a new project before finishing another one. A good resolution, but I was enrolled in a workshop, so I couldn't keep it. Nice excuse. It sounded fun: take a picture of a nice sweater without having the pattern and we'll knit it. I had no picture, just an idea of a top I had seen in a shop on holiday. I was already worrying about the other project I was knitting at the time, so I wouldn't be able to knit a lot for the workshop. But there was no need to panic, the purpose of the workshop was not to knit the sweater but to have the pattern figured out. I must admit I really hated the rule of three, but the workshop convinced me I could do the same for another project (I'll tell you later about it). Oh, and it's a real treat to measure someone after meeting an hour ago. I also have to admit I found a nice stitch in her stitch book, one I also had in mine, but somehow I needed some workshop to figure that out. Instead of calculating the whole thing I couldn't resist to cast on. I even used the yarn I ordered at the beginning of this year. The last Saturday I asked her about my other project (the same as already mentioned, no worries) and I knitted the whole afternoon. It's a slow knitting... I chose a lace stitch, what we are doing in class for the moment.

You Might Also Like

3 reacties

  1. Je hoefde mij niet te vermelden hoor!
    Ik kijk vol verwachting uit naar jouw trui... Je gaat toch een fotootje posten?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben desperate op zoek naar dat ajour-patroontje van jou.
    Ik ben nu al 3 avonden met een bestaand patroon aan het proberen, en het lukt me echt niet.
    Ofwel is het patroon niet correct ofwel doe ik iets fout.
    Het zal ikzelf wel zijn.
    Als je me de naam al kan geven dan zet ik mijn zoektocht verder.
    Bedankt,
    Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh help Eveline, ik kan je niet helpen, ik heb mijn stekenboek niet bij de hand, ik vermoed iets met diamanten. hier lijkt het een beetje op: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=131&d_id=2&lang=nl of ook nog hier: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=121&d_id=30&lang=nl of http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=118&d_id=32&lang=nl Bij mij was het 6 rijen, 3 met meerderingen, 3 met minderingen in het midden. Je gaat eens moeten testen, vrees ik.

    Ik zou dat truitje beter wat meer dragen.

    BeantwoordenVerwijderen