B&B on needles

For Ravelry-users, there is also English Sinds het ongelukje ben ik vlijtig aan het breien aan mijn Secret of the Stole ii. Bij de inschr...

For Ravelry-users, there is also English

Sinds het ongelukje ben ik vlijtig aan het breien aan mijn Secret of the Stole ii. Bij de inschrijving voor de volgende breicursus merkte mijn lerares de naalden op en toen voelde ik me wel verplicht om hem te tonen. En zeggen dat het tweede jaar reliëfbreien heet, er zitten natuurlijk de nodige foutjes in. Het gaf me ook de gelegenheid om wat bij te kletsen met de man in onze cursus. Hij verklaarde zich technisch werkloos want hij wachtte al een paar weken op wol. Hoezo? Heb je dan maar één project op naalden? Het lijkt mij onmogelijk, ook al wrijft mijn lieve wederhelft me regelmatig hetzelfde in. Ik wissel graag af, een project voor op de trein, iets makkelijker om naar tv te kijken. Dus heb ik momenteel: secret of the stole ii (85%), een rug voor een t-shirt (50%), een zomers vestje waar nog een mouw en kraag aan ontbreekt in acryl, en daar stopt het zowat, want ik heb ook nog een sjaal voor bij mijn trui op naalden maar die ga ik uittrekken omdat ik een leuker patroon heb gevonden dat ik wil uittesten. Het zal wel niet mogelijk zijn om the secret of the stole ii af te werken voor de lessen beginnen, maar bij de andere heb ik wat twijfels of het zin heeft. De zomer is toch voorbij. Zou ik niet beter mijn winterprojecten op naalden zetten eigenlijk? Zeker nu ik het corona-patroon op Ravelry heb gevonden is de verleiding groot. Maar zal dit wel het volgende zijn dat ik op naalden zet?

This weekend I finally had time to knit for a longer period than usual. So I quiet knitted a lot on my Secret of the stole ii. When I went to enroll for knitting classes my teacher saw my needles and I was kinda obliged to show my project. She was maybe not impressed but it will be strange to learn lace knitting after this. It also gave me the opportunity to chat with the only guy in class, he was waiting for his yarn to be delivered so he was a bit frustrated not being able to knit. You only have one project at the time? It seems almost impossible, even if my boyfriend thinks this is a nice idea. I like a change from time to time. So I have now on needles: secret of the stole ii (85%), a back for a t-shirt (50%), a vest for summer missing a sleeve and neck and that's about it. There was also a scarf matching my sweater but I decided to frog it because I want to test another pattern. My collegue-Ravelries assured me that it was not too much at all. Anyhow it won't be possible I guess to finish the the secret of the stole ii before classes start, but I will try anyhow. For the other projects I'm doubting, summer seems over. Wouldn't I better start my winter projects? Oh, I just found the corona-pattern on Ravelry. I just love it, but will this be the one I start when my secret of the stole is finished?

You Might Also Like

0 reacties