Kleuren

Ik kocht een hemd voor mijn liefste voor de trouw. Maar nee, dat deed hij niet aan, wegens roze. Ik plaatste het naast het hemd dat hij als ...

Ik kocht een hemd voor mijn liefste voor de trouw. Maar nee, dat deed hij niet aan, wegens roze. Ik plaatste het naast het hemd dat hij als bordeaux omschrijft, zijn ma als rood.



Ik: "En hoe noem je dan de kleur op de affiche van die vijf komieken?"
Hij met verbeten trek rond de mond: "Fuchsia."
Ik: "Roze dus, en welk van de twee hemden trekt daar het meest op?"

You Might Also Like

6 reacties

  1. Hahaha, dat zou hier gelijkaardige taferelen opleveren.

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een roze (of fuchsia of bleekrood of whatever) hemd zou ik toch ook niet licht aanschieten.
    Ooit nog een roze hemd gedragen, toen dat ineens een gigantische modegril werd. Maar dat was ergens halfweg de jaren tachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor de duidelijkheid, het linkse draagt hij al, het rechtse kocht ik. Maar bij hoog en bij laag blijft hij beweren dat het geen roze is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, dit komt mij zo bekend voor. Ik heb met mijn vriend ook al heroïsche discussies gehad over het verschil tussen roze en paars. Alles wat ik roze vind, vindt hij paars. Naar mijn gevoel is het linkse hemd duidelijk roze. De kleur van het andere hemd zou ik eerder lichtpaars noemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben 't met yab eens. 't Linkse hemd zou ik ook roze noemen. 't Rechtse is in mijn ogen paars met strepen.

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yab en Zita, dat was ook mijn punt, hem nu nog overtuigen dat het linkse het kleur is dat ik in onze keuken wil, aangezien hij het toch bordeaux noemt (en zeker geen roze) kan dat toch geen probleem zijn?

    BeantwoordenVerwijderen