[wijvenweek] l'homme

i. bond de bel aan de koe of iets dergelijks maar over mannen en crèmekes is het laatste woord nog niet gezegd. Over mannen tout court, nie...



i. bond de bel aan de koe of iets dergelijks maar over mannen en crèmekes is het laatste woord nog niet gezegd. Over mannen tout court, niet toevallig het onderwerp van de dag. Een man met een roze t-shirt/trui/kousen/... gun ik geen blik, ik ben geen Italiaanse, zeg ik dan in mijn verdediging. Je kent natuurlijk die Italiaanse voetbalploeg in roze truitjes. Ook mannen in gladde pakken met dito manieren zijn aan mij niet besteed. Voor de goede orde: het gebruik van dagcrème valt hier niet, ik herhaal niet, onder. Valt hier wel onder: uw loon of heilige koe op vier wielen al bij de eerste afspraak toevallig laten vallen in het gesprek over koetjes en kalfjes. Ik hang dan wel weer aan je lippen als je gepassioneerd over iets bezig bent, muziek, fotografie, boeken, je collectie wiskyflesjes,... maakt niet uit, hoewel het helpt als ik er een ietsiepietsie van af weet. Voor de rest is het hoe je het vertelt, geef je me het gevoel dat ik een kleuter van vijf ben, wel dan verlies ik mijn aandacht stante pede maar behandel je me als een interessante gesprekspartner, oh boy.

Voor de rest is het magische woord: uitstraling, dat je ne sais quoi, waardoor Ă©Ă©n blik voldoende is om mij te doen zwijmelen. Ik hoop het ondertussen beter te kunnen wegsteken dan toen ik nog de puberende leeftijd had, maar het effect is niettemin hetzelfde. Veel hoef je daarvoor niet te doen, gewoon eens kijken met die bewuste blik als ik je tegenkom op de trein, in de winkel, op straat,... noem maar op.

Wil je meer, dan ga je vooral duidelijk moeten zijn. Het verleden heeft aangetoond dat ik het niet door heb wanneer een man iets voor me voelt tenzij hij met een groot plakkaat rondloopt met in koeien van letters de bewuste boodschap. Het is een vaststelling, meer niet. Veel woorden hoef je er eigenlijk niet aan vuil te maken. Meer dan eens ben ik verrast door een onverwachte kus, en misschien heb ik ze zo wel het liefst, van die lekkere tedere kussen met dat vleugje "ik wil je".

Dit is een postje in het kader van wijvenweek. Blijf hier vooral niet hangen, en check ook wijvenblogs.be voor meer van hetzelfde, maar dan helemaal anders.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Moh: gij ook al? Ik merk dat ook nooit als iemand voor mij valt ... tot ze jaren later opbiechten. Subtiliteiten zijn ook niet aan mij besteed. Koeien van letters en letterlijke verklaringen, daar kunt ge bij mij wel iets mee aanvangen. Dat en veel complimentjes :)

    BeantwoordenVerwijderen