Ziek

Ik werd wakker badend in het zweet. Niet mijn gewone doen. Mijn schouders deden nog meer zeer dan gisteren, en ook de rest van mijn spieren ...

Ik werd wakker badend in het zweet. Niet mijn gewone doen. Mijn schouders deden nog meer zeer dan gisteren, en ook de rest van mijn spieren voelden maar slapjes. De druk boven mijn rechteroog begon zich langzaam te laten merken. Ik zocht dan maar de thermometer maar geen koorts. Ik was aan het twijfelen: dokter of niet? Toen ik het idee opperde sprak mijn lief de twijfel weg, het verdict is een viraal syndroom. Twee dagen pijnstillers en rusten, veel rusten.
Ik herinnerde me nog hoe simpel het vroeger was. Ik werd door mijn ma verbannen naar mijn bed of de zetel, en als ik iets nodig had kwam ze het brengen en als ik iets beter was mocht ik kijken hoe de kindjes van school kwamen met de rang. Het klinkt misschien belachelijk maar ik herinner me het wel levendig. Ik ben redelijk veel ziek geweest als kind, dus misschien van daar mijn levendige herinnering. Nu moest ik zelf mijn boontjes doppen, mijn werk bellen, briefje voor de geneeskundige dienst, naar de apotheek, afspraken afzeggen, waaronder de vergadering van het Project van vanavond, toen Els me naar bed stuurde. Dat had ik wel nodig, pijama aan en een date met haar droomman in een opgenomen aflevering van Grey's anatomy. Nu nog een pilletje en weer wat rusten....

You Might Also Like

2 reacties

  1. zelfs uw kleur is weggetrokken...
    veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verzorg je goed en ziek maar lekker uit! Twee dagen is wel kort, het virusje is misschien weerbarstig...

    BeantwoordenVerwijderen