Huishoudelijke scènes

Je weet wel van het soort met stampvoeten, verwijten en tranen. En vooral publiek. Is er een betere plaats dan de Ikea? En is er een beter o...

Je weet wel van het soort met stampvoeten, verwijten en tranen. En vooral publiek.

Is er een betere plaats dan de Ikea?

En is er een beter onderwerp dan een kruidenrekje...


Ik zei de relatief onschuldige woorden: "goh, kijk een kruidenrekje..."
En hij zei: "dat is niet wat ik zoek."
En het hek was van de dam. Ja, stampvoeten, verwijten en tranen zoals het hoort, en met publiek. Wat wil je op een vrijdagnamiddag in soldentijd?

Ik verdenk hem van territoriumdrift. De lamp in de eetkamer is er het bewijs van, hij had ze die morgen opgehangen. Niks erg, zou je denken maar ik zou ze anders gehangen hebben, net zoals ik de tafel anders zou zetten. En zo wordt het plots wel een discussie waard.

Zo ook toen ik zei: "weet je wat ik ook wil kopen? een badmat." Nu legt hij een handdoek op het parket wanneer hij doucht, wat ik niet zo'n goed idee vind. Dat ding is rap nat en daar dient dat niet voor. Dus wou ik een badmat, niet zo'n ding met wit plastiek op de onderkant, nee, zoiets dat trekt op een handdoek, iets dikker is en dat je op net dezelfde manier kunt gebruiken. Voor de douche leggen wanneer je erin staat, op het rekje nadien. Ik voelde zijn stekels opkomen in de textielafdeling. De vragen stroomden. De opluchting bleek groot toen ik mijn goesting niet vond en we dus onverrichterzake naar de lampenafdeling trokken.

Hij monsterde de spots, misschien wel, misschien niet. Ik koos een lamp voor in de gang, omdat ze best ok was en twee euro goedkoper stond geprijsd. Hij kon niet anders dan toestemmen in de aankoop. Paaien noemen ze dat.

Conclusie: onze ikea-techniek trekt nergens op. Hij gaat om te kijken en misschien ooit te kopen, ik ga om te kopen. Anders hoeft het voor mij niet.

You Might Also Like

2 reacties

  1. 't Is raar, het komt wel vaker voor dat mannen het nut van een badmatje niet inzien. Rare jongens die mannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vroeger hetzelfde probleem hier. Er is maar één oplossing: je gaat alleen of met een vriendin en neemt zijn bankkaart mee :-) Een argument dat altijd helpt als de situatie radeloos wordt: een vrouw bouwt haar hele leven aan haar nest; je gaat mij dat voorrecht toch niet ontnemen (en je zet onweerstaanbare puppy-oogjes op)

    BeantwoordenVerwijderen