Smaak

Over smaken valt niet te twisten. Vandaag kreeg ik een opmerking van mijn afdelingshoofd. Ik wist dat bij mijn huidige werkgever meer op kle...

Over smaken valt niet te twisten. Vandaag kreeg ik een opmerking van mijn afdelingshoofd. Ik wist dat bij mijn huidige werkgever meer op kledij wordt gelet. Maar een compliment met mijn stijl had ik nu niet verwacht, zeker niet van haar. Trouwens, mijn trui is van Chinese makelij, hier en daar nogal slordig gebreid in feite, van een Spaanse winkel. Nu zou ik hem laten liggen, gewoon omdat ik het bijna zonde vind om iets te kopen dat ik zelf zou kunnen maken.

Wat gaat ze dan wel niet denken van het truitje dat ik aan het breien ben? Mijn eerste doel was om het af te hebben tegen de prijsuitreiking maandag, maar de bolero voor mijn ma is er tussen gekomen. Bovendien heb ik ook nog een praktisch probleem. Ik heb iets dikkere wol gekozen maar omdat ik geen mouwen ga breien dacht ik dat één bolletje minder best wel kon (voor de duidelijkheid, het is een topje met loszittende mouwen, dus die niet breien is geen probleem). Nu mijn rugkant bijna af is, vrees ik ben ik eigenlijk zeker dat ik wol te kort ga hebben. Probleem is dat de wol van een uitverkoop komt en ik toen alle bollen in dat kleur gekocht heb. Een oplossing zou zijn om in de voorkant een andere kleur te verwerken, streepjes zijn zo erg nog niet. Maar de kleuren die ze nog hadden in de winkel waren niet echt mijn ding, denk roze, paars,... Ik had graag zwart gebruikt maar die twee bolletjes waren al verkocht. Dus nu ben ik op zoek naar een vervangmiddel. Tenzij iemand een donkergrijs bolletje Schachenmayr Nomotta liggen heeft op overschot? Ander alternatief is dat ik alles uittrek en met de wol iets anders aanvang...

You Might Also Like

0 reacties