Stil

Ik werd eerder deze week een beetje stil toen ik hoorde dat ze overleden is. Ze was een vrouw die leefde voor haar engagement en zeker geen...

Ik werd eerder deze week een beetje stil toen ik hoorde dat ze overleden is. Ze was een vrouw die leefde voor haar engagement en zeker geen blad voor de mond hield wanneer ze onrecht zag. We konden het niet altijd goed vinden. Het durfde wel eens botsen. Maar toen ze op een vergadering mijn nota bekritiseerde omdat hij in het Nederlands was, was ze ook de eerste om toe te geven, dat dit niets ter zake doet. Een tweetalige omgeving moet dat toelaten, samen sleutelden we aan het project. Ze omzeilde al eens haar hiƫrarchie of riep mijn hulp in om dit te kunnen doen, altijd discreet. Ze steunde me ten volle, ook bij mijn beslissing om te vertrekken. En toen het deze week op het werk duidelijk werd dat er belangrijk overleg komt over een thema waar ik op werk, maar waar ik me nog niet ten volle in thuis voel voor overleg op zo'n niveau, hoorde ik haar stem in mijn achterhoofd. Ik heb voordien ook op hoog niveau vergaderd, zelfs een monsieur non overtuigd of hem ten minste zover gekregen dat ik het voordeel van de twijfel kreeg, en het een misschien werd. Waarom zou ik me dan nu laten tegenhouden?

You Might Also Like

0 reacties