FF07 - the beginning

Zelden zo vrolijk opgestaan in de week. Ook al was het vroeg en moest ik naar Gent fietsen, met een perskaart op zak voor het Filmfestival l...

Zelden zo vrolijk opgestaan in de week. Ook al was het vroeg en moest ik naar Gent fietsen, met een perskaart op zak voor het Filmfestival lukt dat zonder problemen. Twee films vandaag: Ekko, een Deense film en Die fälscher, een Duitse film over de oorlog. Morgen komt er van beide films een verslag op Het Project. Gelukkig niet alle twee door mij geschreven want ik wil morgen weer op stap. Beide films waren een schot in de roos wat mij betreft. Kippenvel om half tien 's morgens en tranen met tuiten een dikke twee uur later, als je denkt dat geen enkele film over de tweede wereldoorlog, joden, Duitsers, je nog kan raken is die fälscher een mooie uitdaging. Het heeft iets van The pianist, want een jood wordt gespaard om wat hij kan betekenen voor een Duitser maar de film heeft wel een gevoelige snaar geraakt. Ekko wordt omschreven als een thriller maar volgens mij past hij niet in dat vakje, akkoord ik ben een paar keer opgeschrikt op mijn stoel. Maar het is eerder een drama, maar dan in beeld gebracht zoals alleen Denen dat lijken te kunnen. Zeker blijven zitten tot na de eindgeneriek.

You Might Also Like

0 reacties