Asociaal

Ik heb mijn bureautje in de Federale opgezocht om in alle rust wat te kunnen werken en hopelijk ook wat bij te praten met de andere collega&...

Ik heb mijn bureautje in de Federale opgezocht om in alle rust wat te kunnen werken en hopelijk ook wat bij te praten met de andere collega's. Wanneer de telefoon rinkelt van een collega neem ik op. Hatelijk vind ik dat rinkelende telefoons bij de overheid maar niemand van de collega's die opneemt. "Non monsieur, il n'est pas encore arrivé. Puis-je prendre un message?" En dan herken ik zijn stem: een oud-collega van vroeger (logisch) waar ik nogal eens in discussie ben mee geweest over statistieken en Franse spelling. Voor alle zekerheid vraag ik het hem, en ja, hij blijkt het te zijn. Als je dan denkt dat er zich een gesprek ontspint over koetjes en kalfjes, bijpraten etc. Vergeet het... Hij laat gewoon zijn bericht achter en eindigt met zijn typische begroeting: "Bon travail."

You Might Also Like

0 reacties