Zoals op tv

Kent u die scène waar Joey en Pacey elkaar voorlezen, in een hangmat in een bootje,... Ja, ik was verslaafd aan die serie , maar laten we ni...

Kent u die scène waar Joey en Pacey elkaar voorlezen, in een hangmat in een bootje,... Ja, ik was verslaafd aan die serie, maar laten we niet afdwalen.

Wel, wij doen dat ook. Soms ben ik te moe maar wil ik wel nog wat lezen. Dan leest mijn wederhelft nog een verhaaltje uit een bundel van Toon Tellegen, zalig vind ik dat. Een dierenverhaaltje voor het slapengaan.

Een tijd terug was hij moe en ik nog niet. Ik wou nog wat lezen. Of ik niet wat wou voorlezen? Tuurlijk, alleen zat ik wel halverwege (hum) het verhaal. U weet wel: De wereld volgens Garp, wat me langs alle kanten aangeraden is maar waar ik tot nu toe nog niet toegekomen ben. Een schande vind ik nu zelf. Zo ergens rond pagina 72 begon ik dan maar voor te lezen hoe Jenny op zoek gaat naar een geschikte sport voor haar zoon en het sportcomplex binnen loopt. Meerdere keren maande hij me aan om trager te lezen, luidop lezen ging me te traag af. Maar hij moest toegeven dat het best grappig was, ook al was het een beschrijving van de één of andere hoge ome die iets met dat sportcomplex te zien had.

Deze mensen blijken het ook te doen, ze kopen een boek en lezen het dan allebei om erover te kunnen babbelen. Dat zal ons voorlopig niet lukken, ik lees en vertel, dat is onze taakverdeling. Nog mensen met dergelijke leesgewoonten?

You Might Also Like

3 reacties

  1. Leuke gewoonte, die wij er niet op nahouden, want lief leest niet graag. Ik lees, hij laptopt. Waarbij hij wel eens iets van het scherm voorleest :-)

    Garp: heerlijk boek. Ik ben ooit helemaal verslaafd geraakt aan John Irving door eerst de film te zien, die ik fantastisch vond. Dan het boek gelezen, dat ik nog fantastischer vond (tranen met tuiten, op het eind, tja, tragi-komisch, niewaar). En daarna heb ik nog een hele reut Irving-boeken gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mezelf kennende vrees ik dat het inderdaad het eerste van een hele reeks Irving-boeken wordt. Ik ben er bijna door en vind dat eigenlijk geen prettige gedachte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn wel boeken die heel herleesbaar zijn, als je daarvoor bent. Ik heb 'm wel al drie keer gelezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen