Het grote centenplan

Het is er dan eindelijk toch van gekomen. Het contract met de architect is op de bus gedaan. Ik heb een beetje getreuzeld, niet omdat het ee...

Het is er dan eindelijk toch van gekomen. Het contract met de architect is op de bus gedaan. Ik heb een beetje getreuzeld, niet omdat het een zware beslissing is, er moet gewoon iets gebeuren, maar wel omdat het met papieren enzo te zien heeft. Ik mag dan al op een administratie werken, papieren zijn niet mijn ding. Om me compleet de stuipen op het lijf te jagen is er dat zinnetje "de opdrachtgever verbindt zich ertoe de nodige kredieten te kunnen voorzien". Op zich niks om je zorgen over te maken, een standaardformulering, compleet te begrijpen,... blablabla. Alleen ben ik niet altijd goed met cijfertjes, ja het is mijn job enzo maar ik kan nogal eens gemakzuchtig zijn. Dus werd eergisteren "het grote centenplan" opgesteld: wat heb ik al gespaard, wat zou ik nog kunnen sparen, waar zou ik op kunnen besparen, wat zijn kosten waar ik niet onderuit kan,... Noem het en ik heb het ongetwijfeld opgeschreven. En hoe dieper de rimpel in mijn voorhoofd werd, hoe meer mijn lief ervan overtuigd was dat ik niet ging kunnen slapen. Hoe zotter ook de ideeën om geld te besparen,... Enige serieuze optie die momenteel overwogen wordt is het opgeven van mijn kabelabonnement. Ik kijk in feite nog zelden tv, er is toch niks te zien en anders huur ik wel de dvd.

You Might Also Like

0 reacties