Grmbl

Om verschillende redenen: * Jongere collega's die waarschijnlijk onbewust en ongewild (ja, ik ben vergevingsgezind) me ongemakkelijk doe...

Om verschillende redenen:
* Jongere collega's die waarschijnlijk onbewust en ongewild (ja, ik ben vergevingsgezind) me ongemakkelijk doen voelen door te zeggen dat ze dat bestand met cijfers wel willen verbeteren. En ik hen dan maar antwoord dat controleren ook wel zal gaan, omdat statistieken soms later herberekend worden en dus één stom cijfertje na de komma veranderd worden wat eigenlijk gezien de foutenmarge niks wil zeggen. En het eigenlijk een bestand is dat ik zelf geërfd heb.
* Dringend cijfers nodig hebben voor iemand die dan alles in vraag begint te stellen, waarom niet die bron en heb je daar gekeken?
* Cijfers ontvangen in een exel-bestand maar de persoon heeft de formules laten zitten waardoor de verwijzingen naar die achterliggende bestanden natuurlijk niet lukt en ik niks zie.
* Cijfers voor een jaar vragen en ze per maand krijgen, 12 bladzijden kun je natuurlijk gemakkelijk optellen. Maar het gaat over dat bestand van het vorige sterretje en als oplossing voor die formules heb ik het bestand nu in word gekregen. Nee, het is simpel op te lossen, maar het duurt even en tijd kan ook bij de overheid belangrijk zijn.

You Might Also Like

0 reacties