Zoek het verschil

Vandaag: Zo rond een uur of half negen gaat mijn gsm af. Ik zit nog op de trein, het is niet mijn persoonlijke gsm maar de gsm waarnaar mijn...

Vandaag:

Zo rond een uur of half negen gaat mijn gsm af. Ik zit nog op de trein, het is niet mijn persoonlijke gsm maar de gsm waarnaar mijn vaste telefoon is doorgeschakeld. Ik ben deze morgen op verplaatsing en zo blijf ik bereikbaar.
"Hallo, met patricia."
"salut, c'est moi,..." mijn vroegere chef begint zijn verhaal. Ik heb hem gisteren gebeld maar hij bleek onbereikbaar. De lijn was bezet. Het is, denk ik, vier maanden geleden ofzo dat ik hem nog gesproken heb.
Nee, hij weet niet over welke mail ik het heb, maar ik moet me geen zorgen maken, hij heeft het dossier in standby. Als ik hem wat extra vragen stel, blijkt duidelijk dat hij er geen flauw idee van heeft waar ik het over heb. "Wanneer werd die mail verstuurd?" De lijn wordt verbroken (trein) maar iets ervoor kon hij me nog eens vragen of ik niet terug kom. Er is een project waar problemen mee zijn, ik zou dat wel kunnen komen oplossen, het zou hem wel goed uitkomen, denk ik. Hij belt me niet terug omdat de lijn verbroken is, blijkbaar beschouwt hij het gesprek als afgesloten.

Een paar uur later word ik nogmaals gebeld. Mijn vergadering is net afgelopen en we zijn nog een beetje aan het kletsen.
"Hallo, met patricia."
"Hallo Patricia, het is X. Alles ok? Je bent toch wel aan het werken." Het is mijn nieuwe verantwoordelijke, op een paar seconden weet ik weer waarom ik van job ben veranderd. Ik heb hem gisteren nog gezien.
"Ja, ik ben daar."
"Oh, ik stoor toch niet?"
"Nee, mijn vergadering is net afgelopen."
"Ik bel je ivm die mail. Ik moet toegeven dat ik de eerste mail niet gelezen heb, maar misschien kun je het me een beetje toelichten?"
"..."
"Ok, dat lijkt me een goed voorstel. Bedankt voor je reactie. Zijn er nog zaken waar ik moet op reageren?"
"Nee, je hoeft morgen niet naar Brussel te komen. Neen, het is je vaste dag om thuis te werken. Ik kan je toch ook bereiken als je thuis werkt?"

You Might Also Like

0 reacties