20

Mijn ouders zijn al 20 jaar gescheiden. Slik. De gedachte overviel me. Midden in mijn drukke leventje. Mijn ouders zijn al 20 jaar gescheide...

Mijn ouders zijn al 20 jaar gescheiden.

Slik.

De gedachte overviel me. Midden in mijn drukke leventje. Mijn ouders zijn al 20 jaar gescheiden. Zo kwam een einde aan het geweld. Het verbale geweld. Het non-verbale geweld? Ik werd niet langer wakker met geroezemoes van beneden en de gedachte dat mijn pa (eindelijk)thuis was. Er kwam een einde aan de onaangekondigde bezoekjes van mijn grootouders. Er kwam een einde aan de vrijdagavonden waar ik naar france 3 (disney) keek, een enkele keer tot huilen toe. Er kwam een einde aan de insinuaties van de buren, gemene opmerkingen van ouders op de speelplaats die ik niet kon thuisbrengen, die ik niet begreep.

Slik.

T w i n t i g jaar, langer dan ze getrouwd geweest zijn.

You Might Also Like

5 reacties

  1. Het is mijn vaste overtuiging dat sommige mensen gelukkiger zijn zónder dan mét elkaar. Hopelijk hebben je ouders de twintig jaar na hun scheiding op een aangenamere manier doorgebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag!

    Proficiat ! Jouw blog is mooi en zeer interessant!

    In de kader van een toekomende actie BuzzParadise (www.buzzparadise.com), zouden we graag je inlichtingen zenden. Kan je je email adres overbrengen aan astouse@buzzparadise.com ? Dan kunnen we je aan « mond tot mond » campagnes uitnodigen om geavanceerd produkten en diensten te ontdekken!

    Twijfel niet en registreer nu op onze website www.buzzparadise.com !

    Tot binnekort !

    Aurélie STOUSE
    Strategy and communication assistant
    astouse@buzzparadise.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een tactiche zet van dit rclameburo hierboven :s
    voro de rest: 'tzeflde als yabbie, en hopelijk heeft je jouw levenskwaliteit ook verbetert, blijbkaar wel watn jij bent toch best uitgegroeid tot een vrolijke meid ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dank je Jeronimo! Ik geloof ook wel dat het de beste beslissing was en het is niet zo dat we ze tegen elkaar konden uitspelen, maar soms overvalt het je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zelfde hier, en ik mag mijn ouders danken dat ik ze nooit samen heb moeten meemaken... ben ervan overtuigd dat hun vroege scheiding me veel ellende bespaard heeft.

    BeantwoordenVerwijderen