Vrouwenbond

"Als je klachten hebt, ga je maar naar de vrouwenbond", het is een dooddoener van formaat van mijn wederhelft. Vandaag is het were...

"Als je klachten hebt, ga je maar naar de vrouwenbond", het is een dooddoener van formaat van mijn wederhelft.

Vandaag is het wereldvrouwendag en in vergelijking met de voorbije jaren heb ik eens verlof. In mijn vorige job was dit steeds een drukke periode en mocht ik allerlei vrouwenactiviteiten afdweilen, met heel veel plezier, weliswaar. In Brussel is er meer te doen rond de internationale vrouwendag, ze zijn er ook in geslaagd om een "vrouwenparlement" te organiseren dit jaar. Ik denk dat het ook de enige keer is dat de strikte verdeling Nederlands-Frans op het werk doorbroken werd. Een interview met de RTBf? De tram van Télébruxelles? Ah ja, want over een vrouwenthema moet je een vrouw aan het woord laten, dixit een RTBf-journaliste. Een nogal kromme redenering, maar ik vond het wel tof om doen. En ik werd overal ook met open armen verwelkomd. Ik kan me ook wel vinden in het etiketje feministe. Ongelijkheden tussen man en vrouw zijn - spijtig - genoeg nog actueel en niet enkel in Arabische landen of ontwikkelingslanden, waar wel eens mee geschermd wordt.

Tja, zolang mannen die voorbeelden nodig hebben om hun discours te ondersteunen, weet je dat er iets mis is. Ze zouden zich beter baseren op de cijfers, hier bijvoorbeeld.

You Might Also Like

0 reacties