groenten van de maand: februari

Omdat ik ook wel een beetje een city-girl geworden ben, gaan we gewoon verder: februari, mijn lievelingsmaand omwille van de verjaardagen, ...

Omdat ik ook wel een beetje een city-girl geworden ben, gaan we gewoon verder: februari, mijn lievelingsmaand omwille van de verjaardagen, zo halverwege de maand, hihihi...

Worden in België deze maand geproduceerd: aardappelen, aardpeer, bewaarwortels, boerenkool, champignons (onmogelijk te vermijden), knolselder (lang leve de experimenten van mijn liefste op dat gebied), koolraap (iemand een suggestie?), oesterzwam, pastinaak, pompoen (de laatste maand voor augustus), postelein (brr te koud voor salades vind ik), prei, raap, rammenas, rode biet, rode kool (op de zwarte lijst, nog altijd), savooi (heb ik al gezegd dat mijn liefste met wintergroenten aan de slag is geweest?), schorseneer, sojascheuten, spruiten, uien, veldsla, witlof (mmmm...), witte kool (dank je liefste) en fruit is nogal beperkt: appels en peren.

Boerenmarkt, here we come! Want alle lijstjes ten spijt, het is zowat de enige plaats waar je zeker bent van Belgische groenten en kwaliteit aan een lage prijs.

You Might Also Like

0 reacties