Wie niet horen wil...

En kokende vrouw, wat heb je nu geleerd? Ik heb geleerd dat ik voorzichtig moet zijn als ik de patatjes in de stoomkoker controleer, stoom k...

En kokende vrouw, wat heb je nu geleerd?

Ik heb geleerd dat ik voorzichtig moet zijn als ik de patatjes in de stoomkoker controleer, stoom kan heel warm zijn (daarom staat ook een waarschuwing op de verpakking) en mijn liefste is niet altijd onder de indruk. De tranen stroomden over mijn wangen toen ik mijn vingers onder het koude water hield, terwijl hij het eten tegen verbranden beschermde. Het water kalmeerde een beetje, maar niet echt. Ook het spuitbusje om brandwonden te kalmeren kon maar tijdelijk soelaas bieden. Gelukkig bleek ik toch nog flammazine in huis te hebben, maar dat besefte ik pas na een paar uur. Ongetwijfeld het resultaat van een vorig incident in de keuken, alleen kan ik me niet meer herinneren wat precies, maar het zou ook wel eens met stoom te maken kunnen hebben. Deze morgen blijk ik twee roze vingertopjes te hebben... Ik zal ze straks nog maar eens inzwachtelen, alleen wordt het zo lastig typen.

Dus, keukenprinsessen, opgelet...

You Might Also Like

3 reacties

  1. Het is altijd goed flamazine in huis te hebben. ook voor onhandige harry's. Ik heb het ooit gepresteerd om een gloeilamp die net gesprongen was meteen te willen vervangen. Auw, ook twee blaren op mijn vingers. Heb ook eerst met zo'n spuitbusken verkoeling gezocht maar ben dan op fiets gesprongen naar apotheker om flamazine.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bakker zijnde heb ik al vaker brandwonden gehad: de deur van de oven, bakplaten die net iets te ver uitzaten, stelen van potten die op het vuur staan, te dicht bij de oven staan als de oven open gaat, waardoor ik een wolk van stoom in mijn gezicht krijg, ...

    De pijn voel ik amper nog, tenzij op mijn vingertoppen, want die komen constant met vanalles in aanraking.

    Maar stoom is inderdaad het ergste. Enerzijds omdat je het niet kan definiëren op een welafgebakend stuk huid, anderzijds omdat het zo verrekt lang pijn doet.

    Flamazine is hier vaak vrij nutteloos aangezien we constant handen wassen en zo. Bovendien is flamazine in een deeg niet echt smakelijk. Pleisters raad ik iedereen af: hoe droger een wonde is, hoe sneller ze geneest. Als je ze vochtig houdt, duurt het zo verrekt lang.

    Blaasjes doorprik ik meestal de volgende morgen met een klinische naald (bij apotheek).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig, je relaas! Helaas pijnlijk voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen