Daar kan ik nu moeilijk tegen zie

Twintig na vier, een onbekend nummer op mijn gsm. Dat belooft weinig goeds. Wie zou mij deze keer van iets willen overtuigen? “Mevrouw No B...

Twintig na vier, een onbekend nummer op mijn gsm. Dat belooft weinig goeds. Wie zou mij deze keer van iets willen overtuigen?

“Mevrouw No Butterfly, Electrabel hier.”
Tiens, dat was een tijdje geleden. Het klinkt zelfs verdacht als die stem van een paar weken terug. Had ik die niet afgescheept? Ik had toch niet gezegd dat ze kon terug bellen?
“U woont nog steeds in die straat.” Ik antwoord bevestigend, mijn stekels zetten zich op.
“Tot voor een paar maanden was u klant bij ons. Toen besloot u voor een andere energieleverancier te kiezen…(bijna dramatische stilte) U koos voor Citypower, klopt dit?”
Ik antwoord bevestigend. De woorden klinken als een echo van ons vorige gesprek. Nu weet ik het weer, omdat ik de eindafrekening nog niet gekregen had, vond ik het te vroeg om een mening te hebben.
“Maar weet u dat Citypower ophoudt te bestaan en dat uw contract wordt overgenomen door Luminus?”
Ik antwoord nogmaals bevestigend. Mijn blik dwaalt over mijn papieren, ik had wel die fiches willen afwerken en nog doorsturen naar mijn diensthoofd. En ik moet zeker mijn trein halen.
“Ach, heeft Citypower u hiervan op de hoogte gebracht?”
Nogmaals een bevestiging van mijn kant, hoor ik nu teleurstelling aan de andere kant? Ze gooit het over een andere boeg.
“Maar weet u dat de prijzen van Luminus de laatste maanden gestegen zijn en dit nog gaan doen…” Dramatiek alom.
Ik antwoord ontkennend maar op een duidelijk onverschillige toon. Hier moet ze wel op reageren.
“U bent niet op de hoogte? Maar het heeft in de kranten gestaan!”
“Tja, dat zou best kunnen,” mompel ik.
“Echt waar,….maar Electrabel houdt de prijzen stabiel….geen schommelingen….”
De woorden gaan een beetje aan me voorbij. Ik kijk nogmaals naar mijn uurwerk, mijn papieren,… Maar dan moet ik reageren.
“Betaalt u via domiciliëring?”
Op mijn bevestigend antwoord gaat ze enthousiast verder. “Bij Electrabel krijgt u dan bij de afrekening een permanente korting van tien euro, dat is dus elk jaar dat u klant bij ons bent, euh, blijft…”
Dank u voor de uitleg van dit drieletter-woord, denk ik bitter. Ze ratelt verder: mevrouw langs hier en langs daar.
“… en u begrijpt mevrouw, dat u met die korting en onze vaste tarieven een mooi sommetje kunt sparen…” De toon van haar stem klinkt nu samenzweerderig, alsof ze wil zeggen “u en ik mevrouw, wij weten wel, mevrouw, waar u uw centjes liever aan zou besteden?”
Zou ze nu nog iets vertellen over de tarieven, want uiteindelijk weet ik wel dat ik eens moet vergelijken wat nu de beste oplossing zou zijn en misschien brengt dit telefoontje toch iets bij. Als ik mijn trein wil halen, zullen mijn fiches nog wel even moeten wachten.
“Ik kan dit allemaal voor u regelen.”
Wat heb ik gemist?
“Mevrouw,” onderbreek ik haar. “Ik was al van plan om eens hier en daar mijn licht op te steken voor de tarieven, ik zal zeker Electrabel niet vergeten…”
“Och, maar mevrouw, zoveel tijd heeft u niet meer, u moet snel beslissen… om te kunnen profiteren… ik kan dit wel regelen….”
En dan word ik kwaad.
“Luister mevrouw, u stoort mij op mijn werk om te praten over mijn elektriciteit. U begrijpt dat ik dat niet zomaar kan beslissen…”
Ze wil nog eens proberen, “Mevrouw, ik begrijp dat, kan ik u op een ander tijdstip terugbellen?” maar deze keer onderbreek ik haar.
“Nee, ik zal me zelf wel informeren, dank u.”
Ze hoort duidelijk de woede en begrijpt dat aandringen geen zin meer heeft. “Vergeet u ook niet dat u uw factuur kunt simuleren op onze website, dat is dan www….”
“Dank u wel, mevrouw.”

Ik weet dat ze ook maar haar job doet, maar kwaad word ik daar van.

You Might Also Like

3 reacties

  1. Ik vind het heel goed dat proximus zijn cliënten op de hoogte brengt dat er goedkopere tarieven mogelijk zijn. Ze doen dit na analyse van uw drie laatste facturen. Tot daar alles goed en wel. Die mensen zijn altijd wel vriendelijk en zo maar waar ik me ook aan kan ergeren is dat ze alles snel via de telefoon willen regelen voor u zonder dat je er bedenktijd voor krijgt.
    Bwèkes.
    Ik ben blij dat ik niet bij zo'n call center werk. Ik vrees dat dat niet meteen de meest aantrekkelijke job is ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, werken in zo'n call center is niet bepaald een droomjob.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het niet erg om gebeld te worden, wel dat ze alles zo eens rap-rap voor mij gaat regelen zonder ook maar iets over de kleine lettertjes of zelfs de gewone lettertjes (zoals de tarieven) te zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen