STAM?

Ik geef toe dat de afkorting me weinig tot niet zei, maar STAM staat dus voor het Gentse Stadsmuseum dat we binnenkort in het Bijlokeklooste...

Ik geef toe dat de afkorting me weinig tot niet zei, maar STAM staat dus voor het Gentse Stadsmuseum dat we binnenkort in het Bijlokeklooster mogen verwachten. De werken zijn nog aan de gang maar momenteel loopt er al een tentoonstelling: Gent morgen over hoe men in de jaren 70 dacht dat Gent er in 2000 ging uitzien en ook de maquettes van een aantal grote werken. Ja, ook die van het Sint-Pietersstation en de moed zonk me in de schoenen... Zo hoog... Ook bij andere plannen huiver je wel eens of vraag je je af waarom. Andere zijn dan weer tof: zien hoe de Kouter plots weer autovrij werd en hersteld werd als groot plein, foto's van de Gras- en Korenlei met geparkeerde auto's, maar ook voor mij minder bekende kantjes van Gent komen aan bod. Gelukkig liepen er ook wat oudere mensen rond die hier en daar wat extra uitleg konden geven of gewoon onder elkaar herinneringen ophaalden. Ik bleef wel met een dubbel gevoel zitten, zo weinig voor de deelgemeenten... Of veris ik mij en waarom geen maquette van het nieuwe Emile Braunplein. Maar de tentoonstelling is een echte aanrader! Nog tot 7 januari gratis in het STAM.

Voor mensen die er niet zouden geraken: hier en hier vind je al heel wat fotomateriaal en de commentaren leveren extra informatie op.

You Might Also Like

0 reacties