sportdag of complot?

Je zal het vanavond wel in het journaal kunnen zien: de Vlaamse ambtenaren hebben vandaag sportdag. En voor je denkt: gaat mijn belastinggel...

Je zal het vanavond wel in het journaal kunnen zien: de Vlaamse ambtenaren hebben vandaag sportdag. En voor je denkt: gaat mijn belastinggeld daar naar toe, ambtenaren die gaan paardrijden, pingpongen, wandelen en zo meer, voor je dit gaat denken, kan ik je gerust stellen. Niet alle ambtenaren waren aan het sporten. Nee, de schrijfster van dit blog was druk aan het werken, gegevens analyseren, mijn weg vinden in een materie die ik nog niet echt beheers,... en dat allemaal voor de zoveelste nota die mijn chef sinds zijn terugkeer uit verlof gevraagd heeft. Natuurlijk had ik ook doktersredenen kunnen aanhalen om niet te gaan sporten, maar eigenlijk was het van groot belang dat ik niet ben gaan sporten, misschien wel van staatsbelang. Ons gebouw in hartje Brussel komt binnen enkele maanden leeg te staan en niemand lijkt te weten wat er nadien gebeurt. Er worden wel eens lachend opmerkingen gemaakt over lichtjes in de lift die niet meer werken en waarschijnlijk niet meer hersteld zullen worden, maar het is een groot mysterie. Vandaag was dit gebouw door de sportdag quasi verlaten. Drie snoodaards roken blijkbaar hun kans, met plannen in de hand liepen ze rond te snuffelen op onze verdieping, hierbij een vreemd taaltje brabbelend,... Vanachter mijn pc sloeg ik hen gade, ze keken nogal betrapt toen ze mijn aandacht opmerkten, wat mijn vermoeden bevestigt: er zijn wel degelijk plannen, vermoedelijk het bijpassen van het Ć©Ć©n of andere budget, zoals wel meer met staateigendommen gebeurt: verkopen beneden de marktprijs en dan uiteindelijk hetzelfde gebouw gaan huren voor een fiks sommetje.

You Might Also Like

0 reacties