Quick-quick-slow

"Heren aan de kant van de uitgang, dames aan de kant van de toog." Onze dansleraar nodigt iedereen uit naar de dansvloer. We maken...

"Heren aan de kant van de uitgang, dames aan de kant van de toog."

Onze dansleraar nodigt iedereen uit naar de dansvloer. We maken twee rijen en bekijken onze mannen. Bij sommigen gaan de stappen moeizaam, twee linkervoeten, anderen zuchten nog maar eens "waar hebben we ons toe laten ompraten", anderen brengen het er absoluut niet slecht van af. De vrouw na mij krijgt bijna de slappe lach als ze haar danspartner bezig ziet. Niet echt bemoedigend, denk ik, terwijl ik hem dapper zie verder tellen. Zo slecht brengt hij het er al bij al niet vanaf.

Dan is het onze beurt, links achter, rechts opzij en nog een stap. Niet echt moeilijk en aangezien we de heren al bezig gezien hebben, lukt het ons ietsje sneller. Maar zoals wel vaker, laat ik me afleiden wanneer meerdere stukjes gecombineerd moeten worden. De vrouw van daarjuist schiet opnieuw in de lach. Dit maal om mijn "foutje", ik haal mijn schouders op en herbegin gewoon opnieuw. Ik heb geen zin in competitie, wil me enkel amuseren. Maar zij heeft het blijkbaar niet zo begrepen.

Later mogen we met twee oefenen en zie ik dezelfde vrouw sukkelen met haar partner. Zijn schuld, ongetwijfeld. Van miserie knoopt hij zijn das los, het is toch wel heel warm in de zaal. Daar is ze niet echt opgetogen mee, zijn das maakte het zo sjiek. Heb je trouwens gezien dat die das assorti is met haar bloesje, van zijde, ongetwijfeld...

You Might Also Like

2 reacties

  1. Volgens mij werd het gestuntel voornamelijk veroorzaakt door de schuld van de dansleraar. Hoe komt hij erbij om de heren aan de kant van de uitgang te doen plaatsnemen en niet aan de kant van de toog? Dat is toch tegen alle logica in?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als de heren aan de kant van de uitgang staan, kijken ze wel naar de toog, wat me ook wel een logische houding lijkt. De dames staan met hun rug naar de toog.

    BeantwoordenVerwijderen