Grof

"Hei, wat ben ik blij dat ik jullie tegenkom, al mijn vrienden hebben op het laatste moment afgebeld, maar ik had geen zin om thuis te ...

"Hei, wat ben ik blij dat ik jullie tegenkom, al mijn vrienden hebben op het laatste moment afgebeld, maar ik had geen zin om thuis te blijven..."

We knikken meelevend, we kennen het gevoel ook wel...

Dan begint ze mijn wederhelft zowat op te vrijen waar ik bij sta en werpt mij een poeslief lachje toe.

"Ach, zijn jullie samen..."

"Ja, wij kennen elkaar, hebben samen gestudeerd, maar ik ben wel een jaar jonger", stralende veelbetekende lach naar mijn lief. Gelukkig ken ik mijn wederhelft ondertussen een beetje om te weten wanneer iemand op zijn zenuwen werkt, alleen faket hij beter dan ik.

"Ik zie je nu af en toe op de trein naar Brussel..."
Tja, welke pol&soc'er die in Gent woont, kom je daar niet op tegen?? Ik zie haar ook soms en na een eerste poging om een vriendelijk goedendag-knikje uit te wisselen, want zo ben ik nu eenmaal, heb ik het opgegeven, aangezien ik enkel een hautaine blik terug kreeg. Maar nu staat ze naast mijn lief en is ze plots de vriendelijkheid zelve...

"Zeg, hoe is het nu met je kindje?"

Ik kijk onbegrijpend.

"Ach, was jij niet zwanger, ik dacht nochtans, toen ik je zag op de trein..."

Ons vriendenkliekje is langzaam weggesmolten, morgen vroeg op, vergadering,... Ik kan ze alleen maar gelijk geven. We kiezen ook het hazenpad, genoeg grove madammen...




En nu, vlug mijn spullen samen zoeken,...

You Might Also Like

1 reacties