Het weer....

"Pokkeweer" Lief kijkt uit het raam en geeft me echt moed om te vertrekken uit Mariakerke. Gelukkig kon ik een vestimentaire stop ...

"Pokkeweer" Lief kijkt uit het raam en geeft me echt moed om te vertrekken uit Mariakerke. Gelukkig kon ik een vestimentaire stop inbouwen voor Gent-Sint-Pieters. De trein had - hoe kon het anders op een regendag - vertraging, iets met problemen tussen Oostende en Brugge (waar anders?). Het is niet echt het meest denderende vooruitzicht voor een weekendje met vrienden in de Voerenstreek, maar het zal ook moeten gaan.

Misschien een goed moment om een draftje over het weer te publiceren en hopelijk wordt het ook als iets vrolijkers beschouwd dan het vorige bericht.



Geen banaler onderwerp dan het weer. Je kent het wel...

- Hoe is het?
- Goed. Het is nog al eens wat met het weer he...
- Koud en regen. Maar het zou morgen beteren, zeggen ze.
- Ze zeggen zoveel he...
- Allez, ik ben er maar eens mee weg...

Waarom nooit eens...



Het weer

Hoe het weer was in het land zonder jou?
Eerst daalde er nevel
over de betonnen bergen.

Toen hing de zon als
mist over het paarlemoeren zand.
Toen bewoog de lucht
en werd klam als je oksels.

En alom steeg de geur van de grote dieren die niet bestaan,
tenzij in het geruis van je oor,
in het geritsel van je haar.

Zo was het weer daar zonder jou,
je bent de luchtdruk en de dauw
en de sneeuw in mijn schedel.

Hugo Claus

You Might Also Like

1 reacties

  1. Vergeet je stapel gezelschapsspelletjes niet, voor bij dat regenweer!

    BeantwoordenVerwijderen