De collega's maken de brug

Een film die ik als kind meerdere malen gezien heb en die ik best kon pruimen, maar toen begreep ik nog niet alle nuances. Nu loop ik zelf r...

Een film die ik als kind meerdere malen gezien heb en die ik best kon pruimen, maar toen begreep ik nog niet alle nuances. Nu loop ik zelf rond in een administratie in Brussel, een tweetalige dan nog. Al een goede twee jaar terug diende ik mijn stagerapport in en kan ik mij een ambtenaar noemen, woensdag volgde dan nog een ceremonieel kantje: de eed afleggen.
Vandaag is het zo'n brugdag, een miezerige brugdag als ik naar buiten kijk. Het maakt het er niet echt minder lastig om. Stralend zomerweer was echt balen geweest, maar ik kan me ook wel voorstellen dat ik in mijn zetel mijn collega-dvd opzet. Hier bij mijn collega's is het redelijk rustig, enkel een minimumbezetting (alleen de doorzetters), geen telefoons maar wel nog een hoop werk. Het is een beetje op weekendtarief: ik probeer de toespraak met slides voor de directie af te werken, nog wat cijfertjes opzoeken voor mijn Europees project, wat jazz in mijn koptelefoon,…

You Might Also Like

0 reacties