J'en ai marre...

Het zijn voor één keer niet de liefkozende woorden van mijn collega tegen haar pc noch de reactie van een andere collega na een telefoontje....

Het zijn voor één keer niet de liefkozende woorden van mijn collega tegen haar pc noch de reactie van een andere collega na een telefoontje. Nee, het was mijn eigen reactie deze morgen - vijf jaar op een tweetalige dienst en men "ruttelt" spontaan in het Frans. Aprilse grillen, ok, maar waarom blijft het nog zo koud? Ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn die zijn of haar winterkledij meer dan beu is. Maar de temperaturen laten niet echt toe om de seizoenswissel vestimentair door te voeren. Dan maar op zoek naar een surrogaat, een lentegevoel zonder in te boeten op de warmte. Op zoek naar een rokje dus. Voor blote benen is het nog iets te koud, zwarte kousen zijn me iet te veel winter, vleeskleurig dan maar, wat ik nooit of te nimmer ging dragen had ik gezworen... en botten natuurlijk. Zeg nu nog dat die botten in de solden geen goede investering waren. Absoluut geen folieke...

Brussel in het zonnetje, het deed nog eens deugd, zeker wanneer collega's langs alle kanten razen, mopperen, grommen, zuchten, naast elkaar praten, ijsberen,... en al deze emoties kunnen niks anders dan donkere wolken oproepen. Maar op een paar spetters is het droog gebleven, toch in Brussel. Een staalblauwe hemel met witte schapenwolkjes, met de chauffage aan, zou een mens beginnen dromen.

Vanavond was het dan tijd om een ander paar schoenen te proberen: mijn loopschoenen. Met veel enthousiasme gekocht na de feestdagen maar ik heb er nog geen meter mee gelopen. De paasvakantie is met het wegvallen van de andere lessen het ideale moment. Dus zoals het hoort, afgesproken met een "looppartner", die extra motivatie was wel nodig want toen ik de deur achter me dicht deed in Brussel had ik eigenlijk enkel zin om me in mijn zetel te installeren en een filmpje te zien. Maar ja, als je afspreekt moet je ervoor gaan en dat hebben we dan ook gedaan, vind ik.

You Might Also Like

0 reacties