Some girls are bigger than others (2)...

Ik heb ondertussen mijn gestolen CD vervangen door een nieuw exemplaar (digitally remastered, jawel). Maar het is natuurlijk ook donderdag, ...

Ik heb ondertussen mijn gestolen CD vervangen door een nieuw exemplaar (digitally remastered, jawel). Maar het is natuurlijk ook donderdag, WW-dag. Ik heb mijn eerste reeks van vijf beurten redelijk positief afgesloten. Ik was in elk geval tevreden met het resultaat. Daarna ben ik er twee weken van tussen gemuist en zo had ik vorige week mijn "nieuw begin". Ik was in ieder geval blij dat niet al mijn inspanningen voor niks waren geweest en hoop dat de weegschaal straks mijn inspanningen naar waarde schat voor zover een machine dat kan. Wat me vertrouwen geeft, zijn niet de opmerkingen, hoewel ik die ook apprecieer, maar vooral dat ik het bij bepaalde kledingstukken kan merken. Nog niet bij allemaal, maar toch...

Donderdag is altijd een beetje een rare dag. Ik probeer zo veel mogelijk dezelfde kleren te dragen, zeker dezelfde schoenen, na het voorval met mijn nieuwe botten, ik eet 's morgens braafjes mijn graantjes (geen brood, want teveel punten), ik eet enkel een slaatje voor de sessie (is noodzakelijk om niet te verhongeren tijdens de sessie want er is niks zo lastig om over eten te praten als je honger hebt),...

En natuurlijk, ik probeer zo veel mogelijk te sporten. De goede bedoelingen zijn er natuurlijk wel, ze omzetten in de praktijk is soms iets moeilijker. Ik ken mezelf, aan sport heb ik altijd wel een broertje dood gehad. Ik herinner me levendig de discussies met sportleerkrachten. Op één uitzondering na, konden ze me nooit overtuigen. Waarom over een bok springen? Ik zie er het nut niet van en mijn hoogtevrees doet er natuurlijk ook geen goed aan. Maar ik ben wel veranderd op dat vlak, en dat zeg ik niet enkel om mijn wederhelft gerust te stellen. In tegenstelling tot vroeger probeer ik me niet meer halsstarrig te verbergen. Het is natuurlijk ook zo dat het toestelturnen ver achter me ligt. Misschien waren ze daar bij ons op school wel geobsedeerd door waardoor de sporten die me meer liggen en vooral die waar ik het nut van inzie ook geleden hebben onder mijn hekel voor toestelturnen. Of het verstand komt toch nog met de jaren?

In elk geval ben ik vorig jaar na een waarschuwing van de dokter, soms zijn die spijtig nodig, al was het maar voor een duwtje, "serieus" begonnen. Voor de zekerheid heb ik me ingeschreven in een cursus dansen, want nog langer mezelf motiveren om te gaan joggen leverde te weinig resultaat op. Orientaals dansen leek me wel iets rustig en ook wel tof omdat het op muziek is, maar dat rustigviel best tegen. Ik vind het wel zalig, niks zo ontspannend op donderdagavond. En aangezien het zonder partner is, mag ik al eens improviseren. Wanneer ik vergeet te tellen terroriseer ik niet de tenen van mijn danspartner.
Dit jaar is er op woensdagavond conditietraining georganiseerd door de sportdienst bij gekomen. Voor januari wisselde het niveau al eens met de lesgever en ben ik eigenlijk veel te weinig geweest. Maar sinds januari is het meer dan behoorlijk, afwisselend en voldoende lastig. Ik heb me vol goede moed herpakt (maar kan er natuurlijk moeilijk aandoen dat Wenen en Heather Nova roet in het eten hebben gegooid) en hoop de volgende twee weken tijdens de paasvakantie bij gebrek aan les toch de moed te vinden om misschien eens te gaan joggen, kan ik eindelijk mijn nieuwe loopschoenen eens proberen. Als het weer nu nog mee wil...


Update: de weegschaal was best vriendelijk, ook al blijf je wel een beetje met het gevoel zitten van "is dit nu alles?" Daarna werd het een gezellig vrouwenklapke. Ik heb er in ieder geval een nieuwe uitdaging bij voor volgende week: meer groenten eten dan ik fruit eet. Zonder problemen eet ik 3 à 4 stukken fruit per dag, maar groenten zijn een beetje lastiger. Ik vind het ook moeilijk aangezien er nog maar weinig verse Belgsiche groenten beschikbaar zijn (en betaalbaar). Ik weiger om boontjes uit Afrika te laten importeren, vind trouwens dat het verboden zou moeten worden, niet omdat ik die boeren niks gun, maar ecologisch gezien is het gewoon niet verantwoord. Trouwens de consument die perse bonen wil moet op dat moment maar diepvriesbonen of blikken bonen eten. Laten we de seizoenen opnieuw invoeren in ons bord.

You Might Also Like

0 reacties