huisvrouw - dag 1

Het probleem met verlof zonder concrete plannen is dat je je zo snel een huisvrouw gaat voelen. En ik geef toe, het was de bedoeling om het ...

Het probleem met verlof zonder concrete plannen is dat je je zo snel een huisvrouw gaat voelen. En ik geef toe, het was de bedoeling om het hier wat op orde te krijgen, want in de rush van de werkweek of het weekend komt het er niet steeds van. Een extra uurtje om schoon te maken is altijd wel welkom. Dus, wat deed dit huisvrouwtje vandaag? Alleen de term al doet me gruwelen? Het doet me denken aan die Typisch Amerikaanse jaren vijftig-beelden, vrouwlief bereidt het ontbijt, manlief zoekt zijn autosleutels, zoon- en dochterlief maken ruzie aan de ontbijttafel, met een glimlach kust vrouwlief manlief tot ziens, kinderen krijgen een middaglunch toegestopt en vertrekken naar school... my worst nightmare... ok, ik geef toe, ik heb mijn manlief tot ziens gekust, maar voor zijn ontbijt heeft hij toch zelf moeten zorgen en nee, ik voel me niet schuldig dat hij zonder ontbijt vertrokken is. Ben ik dan zo'n slechte huisvrouw? De grootste vrees van mijn moeder bewaarheid? Ach, je moet het met een korreltje zout nemen veronderstel ik. Ik heb boodschappen gedaan, heb de was uitgehangen, de lakens ververst, de wasmachine laten draaien, de slaapkamer schoongemaakt, gekookt, afwas gedaan,... Tot zover de huishoudelijke taken voor vandaag en voor de rest? De krant gelezen (en die twee van toen ik in Wenen was), naar de kapper geweest (geen paniek Sandy, er is maar een klein beetje af, denk zelfs dat wederhelft het niet gaat merken, zoals hij me al gewaarschuwd heeft), keihard Nobody's wife van Anouk opgezet (eerste reactie bij een dag huisvrouwtje spelen?),...
En dit om te zeggen dat het mijn ding niet is, ik zou met veel enthousiasme mijn week kunnen dopen tot lenteschoonmaak, maar met dit weer vind ik dit maar een slechte grap. Iets realistischer is om elke dag een kamer onder handen te pakken en iets grondiger dan ik normaal doe.
Naar het schijnt zijn er websites voor die je helpen om je huishouden te doen zoals het hoort, ik heb er eventjes - voor de grap - naar gezocht, ik kan je wel verzekeren dat "perfect housewife" enorm veel sites oplevert met massa's tips, maar niet direct wat ik zocht. Hoe is het mogelijk dat met al die sites er nog idioten zijn die denken dat vrouwen er voor in de wieg gelegd zijn...

You Might Also Like

0 reacties