Vliegtuigen en treinen

Ik heb een hekel aan vliegen, vraag niet waarom. Het maakt me zenuwachtig en ongemakkelijk. Mijn maag reageert heel sterk op kleine turbulen...

Ik heb een hekel aan vliegen, vraag niet waarom. Het maakt me zenuwachtig en ongemakkelijk. Mijn maag reageert heel sterk op kleine turbulentietjes of onverwachte bewegingen en dan heb ik nog nooit echt iets ernstigs meegemaakt of een binnenlandse vlucht in Afrika in een aftands vliegtuigje genomen. Een ander probleem is mijn linkeroor, ik heb al van alles geprobeerd, maar het gebeurt regelmatig dat ik suizingen hoor of een hele tijd na het landen er nog last van heb.
En dit allemaal om te zeggen dat ik niet het meest aangename gezelschap ben om tegen te beginnen babbelen in een vliegtuig. Gisteren bij het vertrek uit Wenen werd dat nog versterkt toen het vliegtuig lang stilstond op de piste en andere vliegtuigen van alle kanten leken te passeren. Ik was al niet in een al te best humeur door een probleem met mijn treinticket richting luchthaven en een sms van een collega met slecht nieuws over een belangrijk project. Echt niet het meest geschikte moment om mij aan te spreken, maar ik had er geen bezwaar tegen dat die meneer zich een van de twee lege stoelen naast mij toe-eigent, ik heb zelf ook meestal te weinig beenruimte. “Je bent toch niet bang om te vliegen”, als dooddoener kon het wel tellen. Toen hij met de nodige macho-flair zei dat dat nergens voor nodig is en dat hij zelf piloot is, leek die grappige opmerking “waarom bent u dan niet in de cockpit” niet echt het goede moment. Hij was dan misschien een macho, maar ik was wel blij dat hij naast me zat en me uitlegde dat we via Leuven gingen vliegen, je Mechelen kon zien,… Ik zal vliegen waarschijnlijk nooit aangenaam vinden maar het hoort erbij.
In Zaventem was het dan crossen naar een trein, eerst richting Brussel, dan richting Gent en nog maar eens vaststellen dat de trein altijd een beetje reizen is. Waarom staan we zo lang stil in Brussel Noord, ik mis mijn aansluiting in Centraal? Ach, verkeerd gegokt, ik had beter overgestapt in Noord, door een ongeluk is het treinverkeer een beetje verstoord. Treinen beperkt tot Brussel moeten andere laten voorgaan. En dan Brussel Zuid, waarom staan we hier stil? Waarom staan er mensen op het perron en mogen die niet instappen? Wel, bij het ontkoppelen van de trein is de pc en nog een aantal persoonlijke dingen van de treinbegeleider gestolen, de politie is verwittigd, maar deze moet eerst de vaststellingen doen voor we verder kunnen, maar we gaan zeker verder rijden,... *zucht*

You Might Also Like

0 reacties