Inspire July Challenge - scraps

Elke maand vind je wel een uitdaging op instagram met opdrachten. Ik bekeek de Inspire July Challenge met een half oog en ik liet me al eerd...

Elke maand vind je wel een uitdaging op instagram met opdrachten. Ik bekeek de Inspire July Challenge met een half oog en ik liet me al eerder verleiden tot cut-outs, al dan niet gevuld met kant


Eén van de opdrachten was om met restjes aan de slag te gaan en deze te verwerken in ondergoed. Ik had het filmpje bekeken en ik had zelfs al wat restjes uitgezocht. Ik was ook al gaan zien voor inspiratie op het grote net, maar ik vond niet meteen wat ik zocht of het klikte niet. Ik had echte restjes uitgezocht, een lange strook en wat lapjes van tricot met vlinders die te mooi waren om weg te gooien maar te klein om iets uit te maken en nog een lapje of twee Lotte Martens, dat ook te klein was geworden om de mini van de geminus panties van Hari Ito Patterns te maken. 

En plots was het daar. Ik zou de strook als streep gebruiken voor het voorpand. Toeval wil dat ik bij Veritas rekbare zwarte kant had gekocht met ongeveer dezelfde breedte. Ik ging aan het puzzelen en waarschijnlijk zou het nu handig zijn om mijn patroondeel volledig te hebben, maar ook met de helft om aan een stofvouw te leggen lukte het prima. 
Ik knipte en stikte de stroken zodat ik het voorpand eruit zou kunnen knippen. Zowel de stof als de kant houden niet van lostornen en na de eerste verkeerde naad lukte het me om zonder problemen verder te stikken. 

Voor het achterpand koos ik zwarte effen jersey en ik werkte rondom rond af met fold over elastiek. Zo plat op de grond zie je het niet zo goed maar ik vind het wel een geslaagde onderbroek. 



Ook de borduur uitdaging bleef steken in mijn hoofd maar ik probeerde het een paar keren, met figuurtje en vrij improviserend, maar het gaf geen resultaat waar ik iets in zag. Ik haalde de draden er uit en het zou een gewone simpele maxiversie worden met een doorzichtige voorkant. 

En zoals het gaat met lingerie, terwijl je bezig bent aan de ene onderbroek is er al de inspiratie voor de volgende. Ik had nog een strook van die vlinders over en besloot deze keer deze te combineren met doorzichtige zwarte stof. 

Ik stikte de naden ook door zodat het niet zou omslaan. Aangezien de stoffen niet even dik zijn was het iets meer voorzichtig zijn bij het stikken van de naden en de foldover elastiek.
Ook deze versie kreeg een zwarte achterkant in jersey en zo weten we weer waarom we zeggen: Eentje is geentje. In augustus loopt #braugust en technisch gezien heb ik nog steeds geen draagbare bh gemaakt, misschien hoog tijd om daar iets aan te doen. Temeer daar er al weken een stapeltje uitgeknipte delen ligt naast mijn machine, volgens het aangepast patroon van na de workshop. 


You Might Also Like

0 reacties